• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Leveranstid chrono24?

Olivia.S

Basic
Tjena gott folk! Jag sitter här med lite funderingar kring leveranstiden hos chrono24. Självklart så förstår jag att leveranstiden varierar från olika länder.
Jag har beställt en klocka som det står att det skulle vara 2-6 dagars leveranstid på. Men det har nu gått 5 dagar och klockan sitter fast på någon flygplats i Italien.
Så ni som har beställt på chrono24. Hur har leveranstiden på era klockor varit?

//Nicklas

Köpte från Chrono24 förra veckan och det tog en dag. Skickades på tisdag morgon och kom hem till dörren onsdag eftermiddag.
Det skickades från Grekland med Fed Ex express.
Vet dock ej om Fed ex är standard i Europa.

Tjena gott folk! Jag sitter här med lite funderingar kring leveranstiden hos chrono24. Självklart så förstår jag att leveranstiden varierar från olika länder.
Jag har beställt en klocka som det står att det skulle vara 2-6 dagars leveranstid på. Men det har nu gått 5 dagar och klockan sitter fast på någon flygplats i Italien.
Så ni som har beställt på chrono24. Hur har leveranstiden på era klockor varit?

//Nicklas
Problemet sitter i att frakten är en tjänst som säljaren köper av en extern aktör.
Inget som säljaren kan råda över, annat än att vi kunder delger säljaren hur vi upplevt transporten!
UPS behövde 8 dagar för att frakta en Exp II från England till Norrland!
Första biten tog mindre änn ett dygn,resterande 50-55 milen tog 7 dygn!
Med andra ord, väldigt svårt att uppskatta tid i transportledet!

Köpte från Chrono24 förra veckan och det tog en dag. Skickades på tisdag morgon och kom hem till dörren onsdag eftermiddag.
Det skickades från Grekland med Fed Ex express.
Vet dock ej om Fed ex är standard i Europa.
Får väl förutsätta att ordet express har inverkan på både kunder och personal!
Fed ex verkar på hela klotet, så det är nog standard i dag!

Problemet sitter i att frakten är en tjänst som säljaren köper av en extern aktör.
Inget som säljaren kan råda över, annat än att vi kunder delger säljaren hur vi upplevt transporten!
UPS behövde 8 dagar för att frakta en Exp II från England till Norrland!
Första biten tog mindre änn ett dygn,resterande 50-55 milen tog 7 dygn!
Med andra ord, väldigt svårt att uppskatta tid i transportledet!

Var det Postnord som tog sin tid? xD Jag vill bara att min klocka ska lämna Italien. Förstår inte varför den vägrar att lämna flygplatsen.
Det står så här på hemsidan: Attesa in sede destinataria. Non in consegna in data odierna.
Vilket betyder enligt google translate: Väntar på destination. Ej levererad idag
Men det har stått så i ca 5 dagar nu :/

Om paketet åker första biten med italienska postväsendet så kan det ta sin lilla tid. De tog två veckor på sig att skicka ett paket till mig ut ur landet. Därefter gick det fort.

Tig två dagar för mig sist från Spanien. Har sett att väldigt många exkluderar Italien på Ebay, så kanske känt problem att det är strul med frakten?

Med DHL Express kan man få sitt paket från Nordamerika inom 48 timmar och inom Europa på 24 timmar. Skickade själv ett paket från Göteborg till Milanoregionen på ca 18 timmar. Har även stött på problem med DHL Express när jag köpt kläder från England, då har paketet stoppats i Tyskland pga oväder och det har dröjt nån dag extra.

UPS = Lika usla som Postnord

• Like
Reactions: GWD
Inte för att verka dryg men det enda chrono24 har med leveranstiden att göra är väl att säkerställa att handlarna uppfyller kraven för att bibehålla trusted seller-epitetet. Du kan givetvis ha valt rubrik som click-bait och har således lyckats. :)

Precis som med klockor får du vad du betalar för när du köper frakt. Du har klockan i Stockholm inom 24 h från alla större städer i världen om du betalar för det.

Inte för att verka dryg men det enda chrono24 har med leveranstiden att göra är väl att säkerställa att handlarna uppfyller kraven för att bibehålla trusted seller-epitetet. Du kan givetvis ha valt rubrik som click-bait och har således lyckats. :)
Var bara nyfiken på hur leveranstiden har varit ifrån folk som har köpt klockor från chrono24. :)

Var det Postnord som tog sin tid? xD Jag vill bara att min klocka ska lämna Italien. Förstår inte varför den vägrar att lämna flygplatsen.
Det står så här på hemsidan: Attesa in sede destinataria. Non in consegna in data odierna.
Vilket betyder enligt google translate: Väntar på destination. Ej levererad idag
Men det har stått så i ca 5 dagar nu :/

Nej, PostNörd var aldrig inblandade i denna transport.
Det var UPS som ansvarade för frakten, men det var minst en, troligtvis två entrepenörer förutom UPS.
Det man måste vara medveten om är, att entreprenörerna kanske inte följer UPS standard!

Köper du klocka av mig och bor inom EU så har du den nästa dag. Skickade i julas en chokladask med UPS till USA på fredagen. Var hos mottagaren på måndag.

Har köpt klockor tre gånger från Italien via C24, tog 15-20h varje gång.

Dock som tidigare påpekats har det ju inte så mycket med C24 i sig att göra, eller ens handlaren du köper ifrån.
Den jag handlat från (Plus Watch) använder DHL Express och det har som sagt gått väldigt bra. :)

Har köpt klockor tre gånger från Italien via C24, tog 15-20h varje gång.

Dock som tidigare påpekats har det ju inte så mycket med C24 i sig att göra, eller ens handlaren du köper ifrån.
Den jag handlat från (Plus Watch) använder DHL Express och det har som sagt gått väldigt bra. :)

Okej! Då spanar jag in dom nästa gång det vankas klockköp :)

Tillbaka
Topp