• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Leveranstid chrono24?

Generell ledtid med alla större transportörer
Inom EU med standard fraktsätt är 4-7 arbetsdagar. Med större transportörernas express alternativ generell leverans inom 48h efter upphämtning, väldigt ofta inom 24h. Dhl express är mest pålitlig av egen erfarenhet men också dyrare än övriga om man inte har ett extremt fördelaktigt avtal med dem.
Bor man på ”udda” ort så kan man lägga på ytterligare 1-2 dagar...

1-2 dygn och då bor jag på landsbygden.
Mycket handlar också om handlaren, hur snabba dom är på bollen, om dom är seriösa och varit med länge har dom ganska bra koll på ledtiderna till dem vanligaste länderna samt vilka transporttjänster dom behöver för att hålla leverans tiderna.
Jag köper mycket från Nederländerna, där är det pick Up med DHL 16.30, jag har den på armen dagen efter vid 14 tiden.
England också DHL, runt 36h
Men det bästa är givet att reda i detta med säljaren innan.
Håller tummarna

Mvh
M

Jag har mycket bra erfarenhet av chrono24 när det gäller leveranstid. Har köpt 2st rolex därifrån, en från London och en från Berlin och båda gångerna levererades dem med kurir inom 24 timmar till Stockholm. Båda gångerna med UPS.
Frakten betalades av säljaren.
Kan ju vara så att det finns olika alternativ även med Ups som går olika snabbt och att säljaren har valt en billigare fraktmetod.

Tillbaka
Topp