• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite ångest, budat hem Oris från Ebay+bild på tvåhövdad kyckling

Dixie

Audemars
2-Faktor
Ber TS om ursäkt för OT, men here goes. Kycklingen vid namn "Pip pip" visas här bredvid en tigerfisk? (Typ en piraya) fiskad av svärfar någonstans i Amazonas.
image.jpg
Detta är det bland det mäktigaste jag sett i mitt liv! Namnet pip pip är också riktigt grymt. De piper liksom i kanon tänker jag. En gång drömde jag att jag hade en rakad uppstoppad räv med intatuerade flames. Shit, detta är grymt!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ber TS om ursäkt för OT, men here goes. Kycklingen vid namn "Pip pip" visas här bredvid en tigerfisk? (Typ en piraya) fiskad av svärfar någonstans i Amazonas.
image.jpg

Hahaha, det var länge sedan jag skrattade så mycket, trodde det var ett skämt att du hade en tvåhuvad kyckling, frun blev inte så glad när bebisen vaknade, efter ca 30 minuters försök till nattning. Jaja, det var det värt, träning ger färdighet. Det var inte så poppis när jag visade henne bilden heller..
-"Du och ditt forum..." :)
 

Bolio

Panerai
Helt ok köp den kommer du säkert bli riktigt nöjd med även om det inte riktigt stämde med modellen.
Grattis.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ber TS om ursäkt för OT, men here goes. Kycklingen vid namn "Pip pip" visas här bredvid en tigerfisk? (Typ en piraya) fiskad av svärfar någonstans i Amazonas.
image.jpg
OK now you got my attention. Är det en mutation eller ett Frankensteins monster? Service /prepareringshistorik? Bytesvärde?
Varför inte "Harvey Dent"? För uppenbart antar jag
 

swedentrade

Breitling
Kort slutrapport. Nu har den kommit till sitt nya hem. Den behövde ett bad, riktigt smutsig, men efter det kom det fram en klocka i bra skick utan större blessyrer. Tappat 4 sekunder under första dygnet så får väl anses ok.
Lärdomen är således att de intelligentaste besluten tas framför datorn efter 3-6 öl.
20150729_182518.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Kort slutrapport. Nu har den kommit till sitt nya hem. Den behövde ett bad, riktigt smutsig, men efter det kom det fram en klocka i bra skick utan större blessyrer. Tappat 4 sekunder under första dygnet så får väl anses ok.
Lärdomen är således att de intelligentaste besluten tas framför datorn efter 3-6 öl.
20150729_182518.jpg
4 sek är ju kanon. Därmed får din öl teori anses vara ledd i bevis.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
EBay + öl är alltså en bra ekvation! Du har bevisat det väl!
Grattis till en grym klocka! Skulle lätt rocka den där! :)

@yonsson's kyckling var riktigt grym! :D
Grym vändning på tråden och sedan tillbaka till klockan igen!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Grattis till lyckat köp!
@yonsson Den där "kycklingen" har nog gjort både läppförstoring och fotförstoring om det är en kyckling. Lyxade till det med lite simhud mellan tårna med :)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Lite ångest, budat hem Oris från Ebay+bild på tvåhövdad kyckling

Det här kan mycket väl vara årets bästa trådrubrik :D

Lärdomen är således att de intelligentaste besluten tas framför datorn efter 3-6 öl.

Visst är det så, och ju senare klockan blir och ju fler öl man dricker desto bättre blir besluten.

Bara för att illustrera hur dåligt det kan bli utan alkohol i kroppen får jag väl avslöja ett av mina absolut sämsta beslut, rent ekonomiskt i alla fall, som togs med exakt 0 promille innanför västen...

2010-05-31 sålde jag 2000 aktier i Fingerprint Cards AB till kursen 6,55 SEK efter ett kortare ägande, jag har för mig att det resulterade i knappt 2000 kr i vinst.

Idag gick kursen för första gången upp över 200kr, och ligger runt 205kr just i denna stund.

You do the math. :bag:
 

Tao

Omega
Det här kan mycket väl vara årets bästa trådrubrik :D



Visst är det så, och ju senare klockan blir och ju fler öl man dricker desto bättre blir besluten.

Bara för att illustrera hur dåligt det kan bli utan alkohol i kroppen får jag väl avslöja ett av mina absolut sämsta beslut, rent ekonomiskt i alla fall, som togs med exakt 0 promille innanför västen...

2010-05-31 sålde jag 2000 aktier i Fingerprint Cards AB till kursen 6,55 SEK efter ett kortare ägande, jag har för mig att det resulterade i knappt 2000 kr i vinst.

Idag gick kursen för första gången upp över 200kr, och ligger runt 205kr just i denna stund.

You do the math. :bag:

Fyfan vad hemskt.
 
Topp