• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite bilder på nyförvärvet..

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick en dum idé att sälja allt och köpa en AP 15300... Några dagar senare hade jag skickat ner min AP 14790, GMT och GMTc till Aarhus och Micki på dreamwatch.dk.

I utbyte fick jag denna pjäs och pengar imellan!

Var väldigt osäker på storleken först, med tanke på att den bärs betydligt större än sina 39 mm.
Stort tack till Per som ställde upp med synpunkter och bilder... och jag kan konstatera att du hade rätt, den är perfekt på min handled!

Detta är utan tvekan det häftigaste jag har ägt. Både min 36 mm AP och GMTc var riktigt fina klockor, men detta är på en helt egen nivå.

Vågar man säga keeper?

TjlhQ.jpg

EfxMC.jpg

6vVBe.jpg

6vPJH.jpg

nDoGt.jpg

b9bOC.jpg

rg6v8.jpg

mn2Z5.jpg

5ScZk.jpg

5JEVa.jpg
 

Ricrob

Patek
Den där är faen inte kattskit.. Grattis! Om det är en keeper vet jag inte, för jag vet inte riktigt vad keeper betyder! :lol:
 

point1

Cartier
Sjukt vackert urverk, gillar verkligen rotorn, otroligt fin. Är inte superförtjust i den vita urtavlan men annars verkligen superfin :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jävulskt fin klocka!!! Något av en dröm! Tycker vit tavla är skitsnyggt! Tyvärr är den långt över en annans budget :(
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Aurum skrev:
Kan man få se bilder på 36mm för att jämföra med monstret på 39mm?

Självfallet..

Jag gillar båda storlekarna, och 39an är förvånansvärt välbalanserad på min handled.

Det gör sig kanske inte riktigt rättvisa på bild, men jag är väldigt nöjd med storleken... Och då skall det sägas att jag överlag inte gillar att bära särskilt stora klockor.

DYnUp.jpg
 

John R

Panerai
Mycket fin!!

Är den 36mm eller Jumbo? Hur stor är jumbon?

Heter den stora Jumbon och hur stor är den?

/ John R
 

max

Dancing Queen
Skapligt sammanträffande, satt en runt handleden på kassören när jag handlade mat nyss. Den är fasen larvigt läcker dendär, tror ödet vill säga mig något :D
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Snajsig, tyvärr är jag inte mest för den boett formen, men gediget fin klocka. Så AP är snäppet vassare än Rolex förmodar jag?
 

Genta

Cartier
Grattis, kan inte gå fel.

AP är ju en av de tre stora, dvs Patek, VC och AP, så snäppet bättre än Rolex är bara förnamnet!
 
Topp