• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite hjälp kanske!?

16610

Pandion
2-Faktor
Som ni säkert sett har jag en klocka till bytes. Men jag är så velig så jag blir trött på mig själv! Jag har alltid varit en person som vet vad jag vill men de här med klockor är ju helt galet!

Vad ska jag göra!?
Har en 16570 och jag vill prova något annat, skral budget inför jul osv. Rolex ligger varmt om hjärtat!

Ordet är fritt, men hjälp en klockvän=)

Älskar KS!

min budget blir nog runt 30-35 laxar=( jag känner inte igen mig själv nu. Måste ha nytt på armen bara! =) ska man ta ett bank lån och köpa hela Rolex alt Omega=)

Lite tråkigt kanske, men behåll och spara ihop till nästa klocka istället.

Men om du nödvändigtvis MÅSTE byta så säger jag submariner i någon variant. Min favoritklocka alla kategorier. Tidlös designklassiker som aldrig, jag upprepar: aldrig, kan bli fel!

Kan det vara så att det blir billigast i länden att köpa den man verkligen vill ha!? 116613LB? Men hur blir man nöjd?

Kan det vara så att det blir billigast i länden att köpa den man verkligen vill ha!? 116613LB? Men hur blir man nöjd?
Till att börja med vill jag bara påpeka det uppenbara, det är ett stort jävla gap mellan 30-35k och en 116613lb och ännu större om du precis som jag har den nya tavlan (som kom i år 2013) som krav. Om det sedan är billigast i längden att skrapa ihop/låna till det gapet kan jag nog säga NEJ på, eftersom hur nöjd jag än är med min nya 116613, så längtar jag redan efter nästa köp, så glöm det där med "jag köper den här drömjlockan nu och nöjer mig".. Även om det givetvis är så det låter till frugan! ;)

Så, av egen erfarenhet säger jag; Nöjd med en 116613lb kommer du bli men du kommer inte sluta vilja köpa/byta, så att mitt tips är att byta, sälja, köpa, nöta tills du rasslat ihop en större budget och steget blir naturligt. Så har jag gjort och några av stegen på vägen har varit underbara bekantskaper, t.ex. Ploprof 1200m, 216570 och framför allt 16613.

Appropå 16613, där har du/vi ju svaret! Jag antar att du inte har lika feta armar som mig och då är en trevlig 16613 2000-2004 en dröm för endast 40-45k! Eller vad säger ni leben och Af Sjodahl ?!

[quote="Ricrob

Appropå 16613, där har du/vi ju svaret! Jag antar att du inte har lika feta armar som mig och då är en trevlig 16613 2000-2004 en dröm för endast 40-45k! Eller vad säger ni leben och Af Sjodahl ?![/quote].

Jag håller med dig Ricrob! Med den budget du angivit 16610 så kan du kamma hem en helt OK 16613, men det förutsätter att du inte behöver box, cert tillbehör osv. Du blir även utan guld på spännet för det kom på senare modeller men det är ju än smaksak, av dom 2 som nämns i inlägget 16570 så skulle jag gå på en 16613.

Äger som sagt båda klockorna, och skulle jag köpa en av dom 2 och jag inte ägde någon Rolle innan så skulle jag valt 16613, guls och stål tillsammans blir trevligt :cool:.

Som Ricrob skrev så får du en trevlig 16613 från 2000-2004 för 40-45K men då är det lite över det du angivit i budgeten.

Har har du en 16613 till ett grymt bra pris...

https://www.chrono24.se/rolex/subma...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Till att börja med vill jag bara påpeka det uppenbara, det är ett stort jävla gap mellan 30-35k och en 116613lb och ännu större om du precis som jag har den nya tavlan (som kom i år 2013) som krav. Om det sedan är billigast i längden att skrapa ihop/låna till det gapet kan jag nog säga NEJ på, eftersom hur nöjd jag än är med min nya 116613, så längtar jag redan efter nästa köp, så glöm det där med "jag köper den här drömjlockan nu och nöjer mig".. Även om det givetvis är så det låter till frugan! ;)

Så, av egen erfarenhet säger jag; Nöjd med en 116613lb kommer du bli men du kommer inte sluta vilja köpa/byta, så att mitt tips är att byta, sälja, köpa, nöta tills du rasslat ihop en större budget och steget blir naturligt. Så har jag gjort och några av stegen på vägen har varit underbara bekantskaper, t.ex. Ploprof 1200m, 216570 och framför allt 16613.

Appropå 16613, där har du/vi ju svaret! Jag antar att du inte har lika feta armar som mig och då är en trevlig 16613 2000-2004 en dröm för endast 40-45k! Eller vad säger ni leben och Af Sjodahl ?!
16613 med blå tavla är magisk. Köp!

Men vad ska jag göra tror ni? kan ju inte gå på julkassan eller semesterkassan! detta är ju min hobby=) Hur gör man för att bli nöjd?

Men vad ska jag göra tror ni? kan ju inte gå på julkassan eller semesterkassan! detta är ju min hobby=) Hur gör man för att bli nöjd?

Man köper två begagnade IWC på länk i bra skick för runt 60k, bland annat för att vara annorlunda jämfört med alla Rolex-freaks som häckar här, men upptäcker snart att det är dom enda klockor man behöver ... :)

sBSkgCY.jpg

Man köper två begagnade IWC på länk i bra skick för runt 60k, bland annat för att vara annorlunda jämfört med alla Rolex-freaks som häckar här, men upptäcker snart att det är dom enda klockor man behöver ... :)

sBSkgCY.jpg

Riktigt fina klockor! Man kanske skulle flytta över lite av pengarna till klockontot och börja leva

Nöjd = död
"När jag får råd att köpa DEN DÄR klockan kommer jag aldrig se till någon annan tidgivare" två veckor senare kommer du öndå att köpa den där seikon som var snygg OCH billig.... ;)

iPhone | Tapatalk

Tillbaka
Topp