Kanske inte DITT kortOch jag gissar allt var Exhibition Only? Eller gick det att dra kortet och ga ut med en av dessa klockor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske inte DITT kortOch jag gissar allt var Exhibition Only? Eller gick det att dra kortet och ga ut med en av dessa klockor?
Precis. De borde köra med mysbelysning.Hade det inte varit bättre att förbjuda andra reflekterande ytor i butiken?
Jag är bara besviken över att Rolex måste haka på Omega med den där styggelsen. Ledsamt![]()
Hade jag haft resurser hade jag lätt kunna tänka mig den isade! Ser ju tvärcool utVarken min smak eller prislapp men tycker det är kul att Rolex gör något annorlunda. Vill man ha kommersiellt gångbart och säkert så finns det ju mycket annat att välja mellan![]()
Säger inte emot dig, men Rolex var helt fine med 3900M WR fram till att Omega lanserade sin planet ocean Ultra-deep (6000M WR).. lustigt sammanträffandeRolex har ju sysslat med djuphavsdyk längre än Omega. Det är i deras DNA!
Tycker det är helt rimligtSäger inte emot dig, men Rolex var helt fine med 3900M WR fram till att Omega lanserade sin planet ocean Ultra-deep (6000M WR).. lustigt sammanträffande
Skulle vara konstigt om Rolex inte gick in och värnade detta området. Exploration och liknande ligger väl i Rolex DNA.Säger inte emot dig, men Rolex var helt fine med 3900M WR fram till att Omega lanserade sin planet ocean Ultra-deep (6000M WR).. lustigt sammanträffande
Nja? Marine 1932 var ju tät till mer än 100m och sedan är väl ploprof den råaste innan man gav upp mekaniska klockor som dykverktyg? Men djuphav är kanske djupare? Känns iofs inte så relevant för armbandsur.Rolex har ju sysslat med djuphavsdyk längre än Omega. Det är i deras DNA!
Tycker det är helt rimligt
Känns lite ängsligt för att vara Rolex bara.Skulle vara konstigt om Rolex inte gick in och värnade detta området. Exploration och liknande ligger väl i Rolex DNA.
Nej mitt kort vill man inte ha vad galler Rolex hos Nymnas&Krons.Kanske inte DITT kort![]()
Nu är jag ingen expert. Men gissningsvis trollar man inte fram en klocka som denna helt enkelt. Min gissning är att båda haft dem under utveckling under en längre tid. Däremot kan det ju vara så att Omega antingen snabbade på och lanserade när de fick reda på vad Rolex jobbade på eller att Rolex lanserade tidigare när Omega lanserat (inträffar rätt ofta oavsett marknad och produkt).Känns lite ängsligt för att vara Rolex bara.
870Vad lista isen och va det enbart exhibition only på den ?
Hoppla - saftigt pris.870
Köper du hela JLC-montern får du säkert ställa dig på listan!
FasikenHoppla - saftigt pris.
Tack för roliga bilder!
Shit, såg nu JLC prisökning, blir ju dyrt att köpa hela monternReverso Classic Duoface Small Seconds 126000kr
Det kanske tolkas som ett svar mot Omega, men då har nog båda tillverkarna utvecklat dessa klockor under lång period. Rolex är inte märket som kastar ihop en helt ny modell, i ett helt nytt material dessutom, på en månad.Säger inte emot dig, men Rolex var helt fine med 3900M WR fram till att Omega lanserade sin planet ocean Ultra-deep (6000M WR).. lustigt sammanträffande
Jag tror ju redan de hade modellen förberedd sen de dök med James Cameron 2012. sen var det ju 2019 som man dök ner i Marianergraven med Omega så det har ju funnits lite tid att förbereda sig på lansering.Det kanske tolkas som ett svar mot Omega, men då har nog båda tillverkarna utvecklat dessa klockor under lång period. Rolex är inte märket som kastar ihop en helt ny modell, i ett helt nytt material dessutom, på en månad.
Bra pris870
Köper du hela JLC-montern får du säkert ställa dig på listan!
Det beror nog på frågan.Är butiksbiträdena väldigt kunniga på Nymans Ur eller behöver de springa bak i butiken varje gång man ställer en fråga?
Det beror nog på frågan.
Tex om det rör service så är det nog urmakaren som har mer kunskap än golvpersonalen.
Samma med värdering/inbytespris.
Jag tycker själv de har kunnat svara på mina frågor rakt och enkelt.
Nu har väl dessa varit mer av
"Vad kan jag köpa" "Vad blir inbytesvärdet" karaktär.
Enda gången det för mig blivit "spring" är för att hämta klockor som inte ligger framme.
Klart det är trist när personalen inte kan allt utantill när de har en butik med 437 andra modeller med specar som uppdaterad årligen.Ok låter ju bra. Haft lite problem med det på Hovisepät. Supertrevlig personal (vilket enligt mig ändå är det viktigaste) men tyvärr har de dålig koll på klockor så de blir tvungna att springa till butikschefen eller tefter en iPad för minsta lilla fråga. Eftersom jag ändå 4/5 gånger är där mest för att klämma så vill jag inte ta upp så mycket tid.
Ta upp deras tid är väl ett icke-problem?Ok låter ju bra. Haft lite problem med det på Hovisepät. Supertrevlig personal (vilket enligt mig ändå är det viktigaste) men tyvärr har de dålig koll på klockor så de blir tvungna att springa till butikschefen eller tefter en iPad för minsta lilla fråga. Eftersom jag ändå 4/5 gånger är där mest för att klämma så vill jag inte ta upp så mycket tid.
Fattar inte detta självdestruktiva beteende där man ska förnedra sig för att få handla.Ta upp deras tid är väl ett icke-problem?
Det är väl därför de öht existerar?
Jag kliar mig också lite I huvudet och funderar...Fattar inte detta självdestruktiva beteende där man ska förnedra sig för att få handla.