• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite tankar om Tag Heuer...

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Som jag ser är det ganska få som bär Tag Heuer. Är det någonting med märket som folk inte gillar? Har det möjligtvis ett "dåligt" rykte som Breitling?

Jag ser de knappast som blingbling klockor. Tycker att de håller rätt högt kvalitet och förknippas med mycket inom motorsport och racing. Som racingtokig man är så var Tag Heuer ett givet val.

Har haft min Tag i en och halv månad utan avbrott eller något justering i urverket, och den håller tiden fortfarande exakt. Har aldrig märkt några tidsavvikelser. Än så länge tycker jag att Calibre 16 är ett pålitligt urverk.

Vad är era åsikter?
 
Håller med dig ! Många har inte upptäckt storheten ännu !!!!
:D :D :D :D :D :D
MonacoMindre.jpg
 

Ricrob

Patek
Personligen har jag ett gott öga till TH! Det vörjade med att en kompis lite äldre kusin hade en Tag av dykarmodell, när jag var i nedre tonåren. Den var ascool tyckte vi och då kändes den som en ouppnålig dröm, pga tusenlapparna den betingade och att de tusenlapparna skulle tas från crossåkandet och hockeyspelandet, var inget alternativ. Minns det hursom så väl än i dag, hur vi blängde avundsjukt på den..

Jag tror att Tag har slarvat lite med sitt eget varumärke, då de dels korpade lite völ mycket design på 80/90-talet och dels var lite för glada att stoppa in batterier i klockorna, dessutom är de inte lika hårda på nich när det gäller AD, jämfört med Rolex, Omega, Breitling m.fl. och säljs därför i mindre "flashiga" butiker. Obs, det är bara mina teorier!

Alla modeller är långt snygga men många är grymt snygga i stället! Monaco är en favorit men även Carerra-serien är super (kanske lite långa/raka luggar)!

Här är min TH Monaco som jag köpte natten min dotter föddes, och som hon ska få när hon blir stor.

D6CCD225-8FCD-4868-894A-0A95F8345D7E-276-0000042F5C7B1328.jpg
 

vonhall

Rolex
Ricrob skrev:
Personligen har jag ett gott öga till TH! Det vörjade med att en kompis lite äldre kusin hade en Tag av dykarmodell, när jag var i nedre tonåren. Den var ascool tyckte vi och då kändes den som en ouppnålig dröm, pga tusenlapparna den betingade och att de tusenlapparna skulle tas från crossåkandet och hockeyspelandet, var inget alternativ. Minns det hursom så väl än i dag, hur vi blängde avundsjukt på den..

Jag tror att Tag har slarvat lite med sitt eget varumärke, då de dels korpade lite völ mycket design på 80/90-talet och dels var lite för glada att stoppa in batterier i klockorna, dessutom är de inte lika hårda på nich när det gäller AD, jämfört med Rolex, Omega, Breitling m.fl. och säljs därför i mindre "flashiga" butiker. Obs, det är bara mina teorier!

Alla modeller är långt snygga men många är grymt snygga i stället! Monaco är en favorit men även Carerra-serien är super (kanske lite långa/raka luggar)!

Här är min TH Monaco som jag köpte natten min dotter föddes, och som hon ska få när hon blir stor.


D6CCD225-8FCD-4868-894A-0A95F8345D7E-276-0000042F5C7B1328.jpg


+1

Monacon var klockan som faktiskt drog i gång klockmissbruket på allvar för många år sedan! Trots detta så kom den att pryda min muskliga arm först för två månader sedan. Hittade dessutom en från åttiotalet då det bara stod Heuer på tavlan. Är i övrigt inte speciellt imponerad av deras övriga modeller! Men det kan ju snabbt ändras. Har ju liksom hänt förut :D

Här är min Monaco

9BAF65BF-5704-4FAD-9EE2-0D817932D858-1119-000001BC6586353F.jpg
 

vonhall

Rolex
Blev väldigt osäker på när klockan egentligen är gjord! Verkar som att den är från runt år 2000 om jag går på referensnumret CS2111 :shock: . Är egentligen inget som jag fäster någon större vikt vid mer än att jag uppskattar den äldre loggan mer. :D
 

vonhall

Rolex
Jag hade tyvärr fel info! Så du hade helt rätt. Var från början på jakt efter en nyare Monaco så det var ju egentligen bara bra :D
 

Konsul

Cartier
Personligen har jag ett gott öga till TH! Det vörjade med att en kompis lite äldre kusin hade en Tag av dykarmodell, när jag var i nedre tonåren. Den var ascool tyckte vi och då kändes den som en ouppnålig dröm, pga tusenlapparna den betingade och att de tusenlapparna skulle tas från crossåkandet och hockeyspelandet, var inget alternativ. Minns det hursom så väl än i dag, hur vi blängde avundsjukt på den..

Jag tror att Tag har slarvat lite med sitt eget varumärke, då de dels korpade lite völ mycket design på 80/90-talet och dels var lite för glada att stoppa in batterier i klockorna, dessutom är de inte lika hårda på nich när det gäller AD, jämfört med Rolex, Omega, Breitling m.fl. och säljs därför i mindre "flashiga" butiker. Obs, det är bara mina teorier!

Alla modeller är långt snygga men många är grymt snygga i stället! Monaco är en favorit men även Carerra-serien är super (kanske lite långa/raka luggar)!

Här är min TH Monaco som jag köpte natten min dotter föddes, och som hon ska få när hon blir stor.

D6CCD225-8FCD-4868-894A-0A95F8345D7E-276-0000042F5C7B1328.jpg



Jag tror du har helt rätt när det gäller marknadsföringsfrågan...! Kan inte du adoptera mig som förstfödd...? :happyhappy:
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Funderar på om jag skall slå till på brors, då han inte använder den.

En Carrera Calibre 16 tycker den är riktigt nice

1a82e1e135351393d6654796d60ae999.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vad tycker ni om aquaracer GMT? Bara sett den på bild men tycker den verkar snygg med blå visare och text. Är bara väldigt negativ till TAG i största allmänhet.
 

Konsul

Cartier
Vad tycker ni om aquaracer GMT? Bara sett den på bild men tycker den verkar snygg med blå visare och text. Är bara väldigt negativ till TAG i största allmänhet.

Varför negativ? Märket är knappast sämre än andra i den prisnivån. Tvärtom så levererar märket bra till rimligt pris och det är ju det som är det svåra...
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Har bara jämfört med den billigare aquaracern. Mot hydroconquest och oris aquis. Då känns länken nästan som en leksak jämfört med dom fast den är dubbelt så dyr. Har ingen erfarenhet av 500m dock.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Efter att jag(bland annat) fått en seamaster av honom så ligger jag ganska mycket på minus redan :D
 
Topp