• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten teaser från oss på Sjöö Sandström...

TorNet

Panerai
2-Faktor
#flygvapnet + Gripen på bilden = om flygvapnet köpt in klockorna till JAS-piloterna så får vi, drygt 40 år efter Viggen-Lemaniorna, en Gripen-SS.
 

MaxAnd

Omega
IMG_0409.jpg
Ökade lite kontraster, visst ser den svart ut!
Smart!!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ser ju rätt lovande ut. Inte för att jag är så mycket för klockor med coat, om det nu är det. Men ser fräscht ut hittills!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Fast upphandlingen var ju på 10.000 klockor. Blev världens rabalder innanför murarna att man köpte klockor för 10 Mille medan ny personlig skyddsutrustning för alla soldater skulle ligga på ca halva vill jag minnas
Fm skulle kanske gråhandla, köpa ss för 1000kr styck och sen kränga vidare ;)

Sen va det ju inte så många som konstaterats i posten ovan
 

Ola G

Cartier
Känns lite överhypat om det bara är en svart Skydiver :(
Hoppas på ngt mer extra allt som får köpbegäret att svalla :smug:
 

MeaCulpa

Breitling
#flygvapnet + Gripen på bilden = om flygvapnet köpt in klockorna till JAS-piloterna så får vi, drygt 40 år efter Viggen-Lemaniorna, en Gripen-SS.

Gripen SS låter som en "kamratförening" för väääääldigt högervridna piloter, skåningar eller sörmlänningar.

De köpte in 1.100 st Skydiver redan 2011. Var en hel del rabalder då 5-6 st gick sönder.

Tror rabaldret kom sig mer av att en Casio G-skak hade klarat de "stenhårda kraven" lika bra för en tiondel av priset samtidigt som försvaret ekonomiskt gått på knä och helt ärligt saknar förmåga, personal och materiel, blir lite stötande att då lägga 10 lax per pilot på schtekiga klockor för de bäst betalda i försvaret. Men på det stora hela är det väl en piss i Mississippi även om jag tycker kostnaden för klockorna hade hört hemma på SS reklamkonto istället för på skattebetalarna.
 

Ola G

Cartier
Svarta klockor kan aldrig hajpas tillräckligt mycket!
Sen är väl två sidor på KS knappast en överdriven hype;)
Nja nu menade jag mer SSs egen launch med bild som inte visar ngt och hemlighetsmakeri. Om det är är ny Chronolink, då förstår jag det - annars inte
Med vänlig hälsning,
Ola G
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Det är helt klar nått nytt med skydiver i alla fall..(ser man på knapparna, planet och allt) ska bli spännande att se! Avvaktar med stor förväntan.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Nja nu menade jag mer SSs egen launch med bild som inte visar ngt och hemlighetsmakeri. Om det är är ny Chronolink, då förstår jag det - annars inte
Med vänlig hälsning,
Ola G
Klart de är stolta och vill lansera en nyhet med några bilder på WWW. Om Rolex skulle släppa en svartbehandlad klocka så skulle du fan få se på hype!
Häromdagen var det ju någon som köpt en svart klocka här på KS, satt på ett armband och slog på stora trumman som han uppfunnit svarta klockor ;)
 
Topp