• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten uppgradering - nya funktioner

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Vet inte om någon märkte av det, men vi uppgraderade nyss till senaste forummjukvaran på siten.
Förutom massa tekniskt mumbojumbo och stabilitetsförbättringar under huven så innebär det även lite nya synliga funktioner, t.ex. Nya inlägg i högerkanten.
En annan ny funktion är taggning av nya trådar, sökbara taggar. Om man t.ex. skriver ett inlägg om service av rolex submariner så kan man tagga med förslagsvis Rolex, Submariner, Service. Dessa blir klickbara och även sökbara - de mest populära dyker även upp i ett taggmoln på söksidan.
Vi testar att släppa den fri, d.v.s. att alla kan skapa taggar - om det visar sig inte fungera så får vi lösa det med fasta taggar att välja på.

Skärmavbild 2015-09-01 kl. 22.37.00.png


Det finns en hel del annat också, t.ex. kommer vi framåt att ha stöd får tvåstegsverifiering.
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Me like tag. :)

Det hade också varit najs om det gick att tagga bilder och/eller referera/länka till redan uppladdade bilder så att man inte behöver ladda upp dom igen. Eller enkelt kunna se bilderna som jag har laddat upp. Eller någon annan. I korthet: bättre bild-sök :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
:hungry:


Men ett antal trådar av bra FAQ-karaktär skulle av admin kunna taggas på lämpligt sätt för enkelt hittande bland alla andra svammel-trådar. Kanske börja med att ha en "Nominera bra trådar"-tråd?
Det är sjukt många trådar. Något som vi så klart VILL, men det kommer ta tid.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Så här ser det ut efter uppdateringen på Chrome. Kommer du att lösa det eller ska jag vänja mig till Safari?

Kan alltså inte skriva något och "menyerna" ligger ovanpå varandra.
image.jpg
image.jpg
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Härligt med nya sökfunktioner!
Finns det någon snabb knapp för att hitta sitt eget sista inlägg i en stor tråd?

#YOLO
 
Topp