• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines conquest heritage 35mm

Ja, det är sant... Kanske slänga på en Hirsch alligator ? Kanske overkill på en Longines ? lol
Haha, det får var och en själv avgöra. Jag körde med ett strutsband ett kort tag vilket jag tyket fungerade bra. Har ingen bild på det dock men det ska finnas andra som har kört med liknande som du kan hitta på köp & sälj

Den större kommer på ett alligatorband ifrån början. Jag tror de flesta Heritagemodeller som kommer på läder gör det. Man har säkert valt att hålla priset nere på denna. Om jag gick till min lokala Klockmäster skulle jag försöka pruta på ett alligatorband när köpet genomförs, eller pruta på klockan. Ett Hirsch Earl eller London kostar ju 2700kr, så det är inte billigt att klä upp den ;)

Funderar på att beställa en ny från klockia. De har en för 8595 kr sen så har jag 7 % rabattkod hos dom, vilket landar på strax under 8000. Tror ni att jag skulle få samma eller bättre deal hos AD? Har aldrig prutat i butik, endast bilar lol :)

Då skulle jag absolut kolla i butik innan jag köpte ifrån Gotland ;) Jag har fått rabatt hos Klockia ett par gånger. Då mailade jag och frågade lite om klockan, sedan ringde jag. Dom är absolut trevliga att ha att göra med. Men handlar du hemma påbörjar du ju en relation för eventuella framtida köp. Klockmäster fältöversten har en svart hemma vet jag. Dom har dessutom bra utbud av Hirsch och är riktigt trevliga och kunniga. Kliver du in i butiken med en kaffe och en chokladbit i handen till säljaren ska det väl mycket till om du inte får en rabatt som minst motsvarar Klockia

Gillar verkligen conquest heritage serien, fullträff från Longines imo.
Klickade hem kronografversionen häromdagen så väntar med spänning :)

Vet inte om den är intressant för dig men den är ju lite mittemellan de två andra med sina 38mm (om än lite tjockare). Tycker datumet flyter lite bättre på tavlan med subdials osv också men det är såklart subjektivt.

lonig.jpg

Vet inte om den är intressant för dig men den är ju lite mittemellan de två andra med sina 38mm (om än lite tjockare). Tycker datumet flyter lite bättre på tavlan med subdials osv också men det är såklart subjektivt.

lonig.jpg
Den är riktigt trevlig, ser fram emot att läsa dina intryck när den landat :)

lonig.jpg

Den där var grym! Datumet känns faktiskt som en naturlig del av tavlan här. Hoppas på en recension sen också.

Den dök faktiskt upp någon timme efter att jag skrivit här, so far känns den nätt (kan bero på Oris Aquisen som tjänstgjorde idag tills dess att denna kom..) och välgjord. Ska försöka hinna skriva ihop några ord i helgen.

Den är riktigt trevlig, ser fram emot att läsa dina intryck när den landat :)

Den där var grym! Datumet känns faktiskt som en naturlig del av tavlan här. Hoppas på en recension sen också.

Jag kallade den nyss ohygglig i en annan tråd. :happyhappy:
60-talsdesign är inte min kopp te, men hade det varit det så hade jag nog gillat den skarpt.

Undrar vad alla tycker om modellen, går i tankarna på att köpa en... Någon som äger eller har erfarenhet av modellen?

Pros/cons?

594FDD52-3328-4B75-894A-6BC2ACF6051F.jpeg
En favoritmodell för undertecknad.

Ingen egen erfarenhet av den nutida, det vill säga har inte ägt någon, men varit frestad att lägga mig till med en. Däremot ett antal exemplar av 50-talsoriginalet eller vad man ska kalla det för med Longines 19AS-kalibern (betydligt roligare än motsv Omegaverken imo) som de hade då. Otroligt fint finisherade var de. Men nu spårade det ur igen; en av de snyggaste klockor jag vet faktiskt, även den nya versionen.
Köp!

Senast ändrad:
Hej!
Jag funderar på en 35mm heritage till sambon.
Är det kanske någon som sitter på ett ex som de vill bli av med innan jag ev. klickar hem en från Klockia eller Chrono24-handlare?

Vänligen

Har du kollat köp o sälj? Det finns åtminstånde en där/här

Tack!
Den hade jag ju missat.

Med tanke på att just det exemplaret börjar närma sig ett förmodat servicebehov känns det faktiskt mer värt att lägga till 3K och köpa nytt.
Det är ju ungefär hälften av vare en service kostar.

Idealiskt hade varit att hitta en något år gammal.

Vänliga hälsningar

-Min dressare! Har ni kvar era?

5AC86C45-CC37-41EA-9730-BF55F1B89345.jpeg
Haft samma som du, och gillade den skarpt. Den blev dock galet överflödig då jag fick ärva farfars gamla Omega som går i samma stil. Två dressare är tveklöst en för mycket i mitt fall. 🙂

Men. Conquest är ju jävligt mycket pang för pengen i all sin enkelhet. Bäst av allt är ju datum kl. 12. Hade lätt behållt min om inte annan dinka med affektionsvärde slagit den på lite orättvist manér.

Haft samma som du, och gillade den skarpt. Den blev dock galet överflödig då jag fick ärva farfars gamla Omega som går i samma stil. Två dressare är tveklöst en för mycket i mitt fall. 🙂

Men. Conquest är ju jävligt mycket pang för pengen i all sin enkelhet. Bäst av allt är ju datum kl. 12. Hade lätt behållt min om inte annan dinka med affektionsvärde slagit den på lite orättvist manér.

-Två dressare är definitivt för mycket även i mitt fall. Och om det är så att det dyker upp en ytterliggare dressare som man får ärva då är den som ska stanna. Jag hade gjort likadant 😉👍🏼

Jag håller med, väldigt välgjort neovintage från Longines. De är ganska konsekventa med att återskapa sina ikoniska referenser👌🏼

Dressaren är klockan som får minst handledstid hos mig men man vill ändå ha en. Så att plocka något från den här prisklassen kändes lagom🙂

Jag kan inte komma på något bättre alternativ än denna när det kommer till nytt och jag har kollat länge🤔

-Två dressare är definitivt för mycket även i mitt fall. Och om det är så att det dyker upp en ytterliggare dressare som man får ärva då är den som ska stanna. Jag hade gjort likadant 😉👍🏼

Jag håller med, väldigt välgjort neovintage från Longines. De är ganska konsekventa med att återskapa sina ikoniska referenser👌🏼

Dressaren är klockan som får minst handledstid hos mig men man vill ändå ha en. Så att plocka något från den här prisklassen kändes lagom🙂

Jag kan inte komma på något bättre alternativ än denna när det kommer till nytt och jag har kollat länge🤔
På rak arm kommer jag inte på något som sticker ut lika bra som Conquest från etablerade märken. Även om jag tycker Nomos Club (hade ju själv en) är ett bra alternativ med sin lite mer moderna take på dressare som tangerar sportklocka.

Tillbaka
Topp