• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Fickur

tictac62

Cartier
Hej!
Någon som är duktig på att identifiera Longines Fickur i silver, finns inget kaliber nummer på detta verk, med det står GF på verket, men enligt Ånge urdelar, är det en exportörs namn. Men tittar du på auktioner så står det kaliber GF.
DSC_0551.JPG
DSC_0552.JPG
Tänkte att vi kanske har en fickursexpert på Klocksnack.
Tacksam för hjälp
Hälsningar Anders
 

tictac62

Cartier
Jag behöver nytt gånghjul och ny balansbom eller en komplett balans, till detta Longines verk, om vet kaliber eller har delar, hör av er!
 

tictac62

Cartier
Hej!
@alexndr Har hittat delarna, hos Micke på urdelar.se
Han har grymt mycket delar, bara ca 10 % är upplagt i hans webshop. Mycket trevlig kille, sen är han urmakare, så han kan mycket om alla sina urdelar.
 

Warwian

Cartier
Hej!
@alexndr Har hittat delarna, hos Micke på urdelar.se
Han har grymt mycket delar, bara ca 10 % är upplagt i hans webshop. Mycket trevlig kille, sen är han urmakare, så han kan mycket om alla sina urdelar.
Skriv gärna ut vilken kaliber det är. Det är alltid bra att göra ifall någon stöter på denna tråden i framtiden sökandes efter samma verk. Är det kanske ett 18.69N?
 

tictac62

Cartier
Longines GF kallas kalibern, enligt vissa auktionshus, var ett verk som Longines sålde till en firma som heter GF, står endast GF på fjäderhusbryggan.
GF exporterade detta verket, enligt Ånge -Urdelar.
 

Warwian

Cartier
Longines GF kallas kalibern, enligt vissa auktionshus, var ett verk som Longines sålde till en firma som heter GF, står endast GF på fjäderhusbryggan.
GF exporterade detta verket, enligt Ånge -Urdelar.
Ganska många olika verk tycks dock ha stämplats med GF. Jag tvivlar således starkt på att kalibern heter så, just ditt verk ser ut att vara ett 18.69N. Här är andra Longines-verk med samma stämpel:
http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/181/552078.html?1376949032
http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/181/557718.html?1383933269
 

tictac62

Cartier
Nej, tror inte heller den heter så, men förr skrev dom tyvärr inte kalibernummer på verken, men nu har jag hittat dessa delar åt min kund. Och tirettfjädern form stämmer med det verket som urdelar har. Så nu är det löst, jag kommer inte att forska mer i detta, tack för er hjälp och era inlägg.
Ha det Gött alla KS are
 
Topp