• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Longines Heritage 1951 *Prisbump 2*

Knutte75

Cartier
Pledge Member
Pris
10 900 SEK inkl. frakt
Returpolicy
Ja, om något inte stämmer med beskrivningen
Bilder Skickat
  1. Ja
Nu säljer jag min härliga och lite ovanliga Longineskronograf då annat ska in i samlingen inom typ samma område :)

Snabba fakta:

Longines ref L.2.745.4.73.2
Fullset och uttagen i Sverige 2016-11
ETA 7753 verk, 41 mm boett, 20 mm bandbredd, 3 bar vattentålighet, "datumbytarverktyget" som hör till de flesta 7753 verk är ingår också om än ej med på bilderna.
Extract from the archives från Longines ingår också.
Tre band: originalband mörkbrun alligator med butterfly clasp, Hirsch-band brun alligator samt ett blått mocka - alla med Longinesspännen. De bruna är i fint skick, mockabandet okej. Slänger med ett coolt sailclothband med grå kontrastsömmar också om man vill "sporta till" klockan.

Säljes i befintligt skick, se bilder som är en bild av beskrivningen. Liten nagg i safirglaset precis vid kanten kl 10 som är svår att se med blotta ögat. Klockan går bra och dras upp fint - senast jag mätte den i Toolwatch låg den på +2 sek/dag. Skicket är fint, dock såklart med lite hairlines här och där på de polerade ytorna.

Det finns en lätt entusiastisk recension av klockan här som jag rekommenderar som också innehåller en del om historiken bakom modellen:
https://www.fratellowatches.com/longines-heritage-1951-chronograph-review-hands/#gref

Dessa är svåra att prissätta, finns få ute, och på Chrono ligger jämförbart ex på ca 15 K... Känslan är att de stigit i pris de senaste åren, men jag lägger mig på 12800 11 900 10 900 så får vi diskutera om ni tycker jag ligger helt fel. Frakt ingår eller F2F i GBG-området för trevliga medlemmar med referenser och då slår vi av några hundringar på priset såklart. Swish is king och inga byten denna gång då pengarna ska in i annat.

Mina referenser hittar ni här: https://klocksnack.se/threads/knutte75.125669/

Missa inte chansen att förvärva en otroligt prisvärd kronograf med det klassiska 7753-verket som är snygg på typ alla band!

IMG_E0179.JPG
IMG_E0180.JPG
IMG_E0181.JPG
IMG_E0182.JPG

IMG_0174.JPG
IMG_0176.JPG
IMG_0177.JPG

Senast ändrad:
Topp