• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Hydro Conquest recension.

Kn00d

Cartier
Fick hem min Hydroconquest 39mm för några dagar sen, köpt här på forumet. Klockan är från 2014, jag är än så länge väldigt nöjd med den. Det enda jag är lite fundersam om jag valt lite för litet med bara 399 mm då jag är ganska lång och större byggd.

Hade tänkt att köpa mig lite fler band till den och vänder mig därför till er har på forumet för lite tips. Som jag förstått är det 19mm(?) som gäller, men även att det går att klämma på någon mm till. Band jag främst är ute efter är NATO och något i gummi. Så kom gärna med tips! :)

Bifogar även en bild på min klocka:
OhrFRjI.jpg
 
Senast ändrad:

Oliver

Cartier
2-Faktor
Snygg klocka! Men en viktig aspekt, hur känns den på armen? (Är själv sugen på att skaffa en)

Har haft min hydroconquest 41 mm i 3,5 år nu och måste säga att det är en riktigt bekväm och pålitlig klocka. Den är huvudsakligen min "rese-beater" och följer med på alla galna resemål. Jag har aldrig känt att den på något sätt skulle vara klumpig eller opassande för några aktiviteter. Uret är tunt och ligger fint på handleden. Rekommenderar inköp :)
IMG_4196.JPG
 

mking123

Breitling
Jag hade förra året en Hydroconquest L3.694.4.59.6 som jag var mycket nöjd med. Användes väldigt mycket under ett år. Köpte den på Bergströms ur i Uppsala för 10.000kr och bytte in den ett år senare för 7500kr i samband med köp av en Breitling Colt 44. Kan varmt rekommendera Hydroconquest om man vill ha ett snyggt och prisvärt ur!
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Köpte akkurat min första "riktiga" klocka, en Oris Aquis 43mm och funderar på att köpa en lite billigare klocka också for at byta på lite. Hadde från början egentlog tänkt å köpa en HC så kanskje ska köpa en nu. Vad er en ok pris å betala för en beggad HC auto?
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Köpte akkurat min första "riktiga" klocka, en Oris Aquis 43mm och funderar på att köpa en lite billigare klocka också for at byta på lite. Hadde från början egentlog tänkt å köpa en HC så kanskje ska köpa en nu. Vad er en ok pris å betala för en beggad HC auto?
Runt 5kkr för ett bra exemplar skulle jag nog vilja påstå.
 

jakobebelin

Breitling
Min är också en 39mm från 2014, dock röd. Har ingen större erfarenhet av finare klockor men denna är kanon. Har en beställning på en dyrare klocka som liknar denna men jag är så glad i min HC att jag faktiskt funderar på att avbeställa den nya.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Min är också en 39mm från 2014, dock röd. Har ingen större erfarenhet av finare klockor men denna är kanon. Har en beställning på en dyrare klocka som liknar denna men jag är så glad i min HC att jag faktiskt funderar på att avbeställa den nya.
Bilde? Har ikke sett den i röd :)
Vad for klocka har du beställt da? Du kan jo ha två klockor, jag ska ha en HC som en ekstra klocka.
 

jakobebelin

Breitling
Bilde? Har ikke sett den i röd :)
Vad for klocka har du beställt da? Du kan jo ha två klockor, jag ska ha en HC som en ekstra klocka.
Sorry, inte världens bästa bild men det är den enda jag har tillgänglig. Användes i "Vad gör du och din klocka"-tråden häromdagen :)
En MkII Project GMT. En kopia/hommage/replica till Rolex Pan Am. Dock i bra kvalitet.
 

Bilagor

  • IMG_1069.jpg
    IMG_1069.jpg
    117.5 KB · Visningar: 69

stefanmelstad

Breitling
It's a good and solid diver and more original than Steinhart that I saw mentioned here in some replies, IMHO.
I have a Steinhart and love it but Longines feels more original. What is the lug-to-lug on this one?
 

kentjesus

Breitling
Haft min HC i snart 1 år. Köpt här på forumet, 2017 modell, automatisk 39mm. Otroligt nöjd, detta var min första "riktiga" klocka och kan verkligen rekommendera denna dinkan. Sitter galet bra på min handled, perfekt vikt enligt mig. 5/5 kenta ger jag denna klockan.;)
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
En bra recension och kul när du återkommer med synpunkter efter lite längre användande :)
Jag köpte en ny förra året och gillade verkligen allt med klockan förutom att jag inte fick till justeringen av länken ”perfekt”.. Hade jag den längst ut i microjusteringen så var den aningen för tight och satte jag på en extra länkbit och flyttade in den max i låset så satt den för löst... Det var anledningen till att jag sålde den faktiskt.. :(
Vet inte om det är annorlunda på just denna modell men oftast brukar jag hitta den perfekta längden på dom länkar jag haft..
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Har gått och blivit väldigt förtjust i denna modell. Dock lite tveksam om man ska hitta en begagnad för en 5-6000 (den med lite plottrigare tavla och stålbezel) eller avvakta och köpa den nya när den blir tillgänglig. Priset för den senare borde hamna på det dubbla jämtemot begagnad. Vad anser övriga här på forumet? Bortsett från det estetiska, vilken är mest klocka per peng?
 
Topp