• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Hydroconquest gamla/nya modellen?

torninger

Breitling
Som rubriken lyder så blir jag inte riktigt klok på den nyaste hydroconquesten. Enligt bilden nedan så är den högra den nya, och den snyggare tycker jag.
Stämmer detta och isf vart kan man köpa den NYA? Alla klocksidor jag hittar har bara den gamla alternativt den nya fast då Quartz. :(
photo-4.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Longines har länge varit lite kluriga med sina små produktionsserier. Det verkar vara slumpen som avgör när de ska göra en batch av en viss referens. Kommer ihåg frustrationen hos den AD jag köpte min hos för 4 år sen, var omöjligt för dem att få reda på när de kunde få nya till lager.

Men ja högra är den nya, föredrar själv den äldre, och ångrar att jag inte köpte den blå, därför tjejen fick min 39mm automatare. Mycket klocka för pengen dock, så oavsett modell är det bra grejer.

Uppskattad present tydligen! (För er som undrar vad det är för skit på klockan....svaret är TORV.

image.jpeg
 
Senast ändrad:

torninger

Breitling
Longines har länge varit lite kluriga med sina små produktionsserier. Det verkar vara slumpen som avgör när de ska göra en batch av en viss referens. Kommer ihåg frustrationen hos den AD jag köpte min hos för 4 år sen, var omöjligt för dem att få reda på när de kunde få nya till lager.

Men ja högra är den nya, föredrar själv den äldre, och ångrar att jag inte köpte den blå, därför tjejen fick min 39mm automatare. Mycket klocka för pengen dock, så oavsett modell är det bra grejer.

Uppskattad present tydligen! (För er som undrar vad det är för skit på klockan....svaret är TORV.

image.jpeg
Uppskattat att sminka den ja!
Har kollat på uret.se och får ju inga bra svar där enligt mig. Du gav mig ett bra svar på att de är krångliga med sina batcher iaf :)
Får väl gå in hos en handlare och fråga kanske.
 

Ryttaren

Rolex
Bästa kan vara att ringa runt till olika AD och fråga. Eftersom det finns så många olika kombinationer av färg/storlek/automat/quartz så brukar de inte ha så många modeller på lager.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
En kamrat beställde den blåa 41mm från Klockia för ett par veckor sedan. Fungerade mycket bra med snabb service. Den nya kommer Longines att ge upp som jag har förstått det, på grund av att den inte är lika populär som den gammla. Hittar du en så slå till. Har bara gott att säga om den.
Min "nya"

8e3cTmcl.jpg
 
Varning för lösa rykten. Men läste nånstans, att nån läst, att Longines slutat/ska sluta tillverka den nya modellen. Eller mer korrekt hade denne talat med någon anställd från AD. TROR detta var watchuseek. De kunde därför inte beställa in fler åt kunden.

Det kan vara förklaringen till att de kan vara svåra att få tag i.

Men, vissa säger att vi aldrig varit på månen så vad vet jag :)

EDIT: Lånar tråden, nån som har ref på den högra? Ser ut att INTE vara den 48mm klumpen maxi?
sam00123.jpg
 
Senast ändrad:

torninger

Breitling
Varning för lösa rykten. Men läste nånstans, att nån läst, att Longines slutat/ska sluta tillverka den nya modellen. Eller mer korrekt hade denne talat med någon anställd från AD. TROR detta var watchuseek. De kunde därför inte beställa in fler åt kunden.

Det kan vara förklaringen till att de kan vara svåra att få tag i.

Men, vissa säger att vi aldrig varit på månen så vad vet jag :)

EDIT: Lånar tråden, nån som har ref på den högra? Ser ut att INTE vara den 48mm klumpen maxi?

Rykten finns det många av och därför är det perfekt att man kan få "svar" i denna tråden :)
Personligen så har jag aldrig sett den nya IRL och vet således inte vilken jag tycker är snyggast..

Angående den högra bilden med silvrig tavla och ring så har jag sett här på KS i någon tråd en som hade sålt sin HQ 41mm enligt din bild. Vilket innebär att det borde finnas ute på marknaden men kanske i någon liten serie som inte går att köpa längre?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Varning för lösa rykten. Men läste nånstans, att nån läst, att Longines slutat/ska sluta tillverka den nya modellen. Eller mer korrekt hade denne talat med någon anställd från AD. TROR detta var watchuseek. De kunde därför inte beställa in fler åt kunden.

Det kan vara förklaringen till att de kan vara svåra att få tag i.

Men, vissa säger att vi aldrig varit på månen så vad vet jag :)

EDIT: Lånar tråden, nån som har ref på den högra? Ser ut att INTE vara den 48mm klumpen maxi?
sam00123.jpg

Jag vet inte vad den högra har för ref, men automataren som ser likadan ut heter
L3.671.4
En klocka som är väldigt svår att få tag på känns det som.
Dum som man är så sålde man den.
 

torninger

Breitling
Man verkar kunna få tag på den "nya" på Mywatch.nu för 8200kr!
Hade varit kul att se dem i verkligheten för att se vilken som är snyggast men det lär ju inte hända att man hittar dem båda i samma butik.
New:
upload_2015-10-15_8-12-56.png

Vs. old
upload_2015-10-15_8-19-13.png
 
Senast ändrad:

mmx

Cartier
Klart du kan hitta båda varianterna av tavlor i samma butik. Jag har den "nya" (eller om den nu ska utgå?). Notera att den nya har hela länken borstad, medan den gamla har polerade mittlänkar, gör rätt stor skillnad faktiskt. Om man väljer länk alltså, gummiarmbandet är också schysst.
 

torninger

Breitling
Klart du kan hitta båda varianterna av tavlor i samma butik. Jag har den "nya" (eller om den nu ska utgå?). Notera att den nya har hela länken borstad, medan den gamla har polerade mittlänkar, gör rätt stor skillnad faktiskt. Om man väljer länk alltså, gummiarmbandet är också schysst.
Där sa du någonting om länken ja som jag inte har lagt märke till tidigare!
De butiker jag har varit inne hos har aldrig haft båda samtidigt men jag ska kolla i en till som möjligen har det här i Goteborg..
 

mmx

Cartier
Där sa du någonting om länken ja som jag inte har lagt märke till tidigare!
De butiker jag har varit inne hos har aldrig haft båda samtidigt men jag ska kolla i en till som möjligen har det här i Goteborg..
Gamla med 6.9.12 är snyggare helt klart....
Jag tvekade mellan 6-9-12 och den helarabiska. Borstade länken avgjorde. Har inte ångrat mig en sekund. Får köpa gummit vid tillfälle. Blir väl ett nato/zulu också med tiden.
 
Topp