• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Legend Diver Date or no date

mouqvist

Silver
Oavsett typ av klocka väljer alltid no date framför date.
Datum har man koll på, en automatklocka ska man kunna dra upp och ställa på några sekunder utan att hålla på med datumjustering. Tavlan blir dessutom mer symetrisk och harmonisk
 

pederr

Basic
Nog skulle en no date vara trevligt, men på denna smälter datumfönstret in så pass bra så det är i a f inte avgörande för mig.
 

Rymdkatten

Silver
2-Faktor
Alltid no-date om valet finns för min del. Varierar man med några klockor och man inte gillar winders så är det bara jobbigt att ha ännu en sak att ställa in på morgonen. Oftast gör det tavlan utseendemässigt obalanserad också.
 

nbrowall

Basic
Hej, Är också väldigt sugen på att investera i en Legend Diver. En fråga som jag har, går det att köpa till vilken stållänk som helst och sätta på eller behöver det vara någon speciell ? Och är det svårt att byta armband själv eller behöver man gå till urmakare varje gång ?
 

ernst

Basic
Klart du ska ha en no date!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    140.8 KB · Visningar: 16
Topp