• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Master Complications, Legend Diver eller DJ16XX(X)?

Vilken skulle du valt?

  • Longines Master Complication Moonphase

    Röster: 28 38.9%
  • Longines Legend Diver

    Röster: 17 23.6%
  • Rolex Datejust

    Röster: 27 37.5%

  • Totala väljare
    72

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Snart dags för nytt klockköp, och jag har just nu span på tre olika modeller. Den första, en L2.673.4.78.3, från Longines Master-collection, som jag testade hos Rob Engström idag. Satt sjukt bra, men den är aningen liiite hög.
2014-12-04 12.40.33.jpg

2014-12-04 12.39.30.jpg


Samt en Longines Legend Diver, L3.674.4.50.0, även den testades idag. Fördelen med denna är att den är väldigt all-round, och kan användas till såväl kavaj (även om den är väl stor till det) som på badsemestern. Denna skulle jag även köpa ny hos AD, vilket i sig är en kul upplevelse.
2014-12-04 12.41.12.jpg

2014-12-04 12.42.26.jpg


Och till sist, någon kul Rolex Datejust, till exempel en 1600/1601 eller 16014, här lånad bild:
IMG_4714.JPG


Så, vad tycker du, och varför? :)

mvh Galaxxy
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Helt klart val nr 1, känns som mest bang for the buck.
Men, jag personligen skulle inte klara av att behöva ta av den vid vattenaktiviteter så hade gått på LLD. Samt att Master Complication kan upplevas lite som plottrig i mitt tyckte, men annars en grym klocka.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Tror att du kommer köra på en Datejust!?...LLD är cool och du kan i princip slänga på valfri rem för att få en "ny" klocka. LMCM är riktigt snygg. Angenämt problem du har! Kör på månfasen.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Fördelen med de två första, är att du kan köpa dem nya och bli vintage tillsammans med dem (om det nu låter lockande). Men om det i grund och botten är en Rolex som lockar (vilket det är för många) så gå på den, men räkna in service också. Kanske passa på att ta en årsklocka?

Mvh A
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Skulle personligen troligen köpt DJ men Master Complication Moonphase är mycket klocka för pengarna så det är ett intressant alternativ (men först en DJ ;) )
 
Topp