• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Filpi

Breitling
Tackar!
Helt korrekt, det är ett gummi från watchwear. I beställningen som jag gjorde står det "Gummi Curved - Blå - 19mm" men nu när jag kollar deras hemsida ser den "blåa" färgen ut att vara mycket ljusare än den jag beställde, däremot ser "mörkblå" mer ut som den färgen som jag köpte. Länk: https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-morkbla/

Det är en liten liten glipa mellan boetten och bandet så inte helt 100% passform, men å andra sidan märkte jag glipan först när jag såg den på bild och är knappt märkbar. Nöjd än så länge!
Jäklar ja, 1/10 av priset mot longines-gummi.
Har funderat i banorna att skaffa gummi själv och nu blir det svårt att motivera priset för deras egna.
 

Pentti

Omega
2-Faktor
Tackar!

Jäklar ja, 1/10 av priset mot longines-gummi.
Har funderat i banorna att skaffa gummi själv och nu blir det svårt att motivera priset för deras egna.
Håller med dig till 100%. var själv i banorna att kolla på ett gummi från Longines, men ville prova ett billigare först. Nu har jag iofs inte utsatt det för seciellt många prövningar under timmarna jag haft det på handleden, men skulle också ha svårt att motivera ett mycket högre pris :)


Jag har för mig att en del Moonswatch-ägare har köpt detta gummi, så inte helt omöjligt att det kan finnas mer recensioner och kommentarer i Moonswatch-tråden :)
 

Gibonni

Omega
2-Faktor
Lagom till OWGM så har jag köpt en Longines Spirit Zulu Time 39mm (grön vridring), som både är min första Longines och GMT. :)

Riktigt nöjd så här långt. Hade väl önskat att bandhornen var något kortare så hade det varit perfekt för min handled, men det funkar som det är. Ligger i stort sett helt platt mot handleden då baklocket inte bygger något alls.

Uppskattar att den är i princip helt borstad. Finns mindre polerade delar på länken och längs med sidor av boetten. Länken är riktigt len och fin. Mycket bättre än länken till min Speedmaster 3861 och snarare i klass med länkarna till mina GS. Tryckknapparna på spännet kunde väl varit lite tajtare då de rasslar lite när man rör på spännet, men det är inget som jag lägger märket till vid normal användning.

Å så lite bilder...

20240304_101044.jpg
20240302_160307.jpg

20240302_162133.jpg

20240302_162146.jpg

20240302_162004.jpg
Snyggaste Longines, tycker jag! Otroligt vacker
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Ställer samma fråga…någon som har erfarenhet av Zulu time **** riktigt snygg med grön bezel och svart urtavla

Jag har en Zulu Time 39mm, med grön vridring som jag dessutom bar hela OWGM. Fantastiskt nöjd med den och ännu bättre blev den med läderband.

Det gröna ringen upplevs för det mesta som svart men man kan ana den gröna nyansen. Uppskattar också att GMT-visaren eller att någon text på tavlan inte har någon avvikande färg, utan att allt håller ihop.

Passade på att mäta gångavvikelsen under mars och den presterade rejält över förväntan. Den enda gången som den avvek lite mer var när jag hade bytt till läderbandet och jag lät den vila med tavlan uppåt istället för med kronan nedåt över natten, som jag hade gjort med länken. När jag upptäckte det och fortsatte att låta den vila med kronan nedåt så återgick den till tidigare mönster.

Å så blir allt roligare med ett gäng bilder.

20240304_101044.jpg

20240307_085810.jpg

20240320_080148.jpg

20240320_085924.jpg

20240320_085919.jpg

20240327_090119.jpg

Screenshot_20240331_191035_WatchCheck.jpg
 

Saint G

Breitling
2-Faktor
Jag har en Zulu Time 39mm, med grön vridring som jag dessutom bar hela OWGM. Fantastiskt nöjd med den och ännu bättre blev den med läderband.

Det gröna ringen upplevs för det mesta som svart men man kan ana den gröna nyansen. Uppskattar också att GMT-visaren eller att någon text på tavlan inte har någon avvikande färg, utan att allt håller ihop.

Passade på att mäta gångavvikelsen under mars och den presterade rejält över förväntan. Den enda gången som den avvek lite mer var när jag hade bytt till läderbandet och jag lät den vila med tavlan uppåt istället för med kronan nedåt över natten, som jag hade gjort med länken. När jag upptäckte det och fortsatte att låta den vila med kronan nedåt så återgick den till tidigare mönster.

Å så blir allt roligare med ett gäng bilder.

20240304_101044.jpg

20240307_085810.jpg

20240320_080148.jpg

20240320_085924.jpg

20240320_085919.jpg

20240327_090119.jpg

Screenshot_20240331_191035_WatchCheck.jpg
Stort tack för din erfarenheter med denna vackra klocka, väldigt snygg på läder också. 🙏
 
Topp