• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Hej
Gissar att det är denna du menar? https://www.longines.com/en-se/p/watch-conquest-l3-720-4-72-6

Jätte snygg klocka från ett av mina favo märken, den faller för mig lite på att den har ett fjärilslås utan snabbjustering. Klockia ger 15% rabatt på alla longines vid onlineköp och då är det en helt okej peng. Det sticker dock i mina ögon att alla stora märken ökat priserna så mycket på så kort tid, så personligen drar jag mig från att köpa något för fullt pris från ett stort märke idag. Om jag skulle rekommendera något jag anser prisvärt som liknar conquest och aqua terra så skulle det vara traska commuter i 38 :)
Traska verkar fin tycker jag, men L888 är ett väsentligt bättre urverk. Om det är värt premiumpriset får man själv avgöra, men personligen betalar jag gärna mer till de stora och etablerade märkena för att få bättre urverk och vetskap om att de kommer tillhandahålla service, tillbehör och reservdelar i väldigt många år framöver. Mikromärken i all ära, men ingen vet med säkerhet om de finns kvar om ett par decennier.

Hej
Gissar att det är denna du menar? https://www.longines.com/en-se/p/watch-conquest-l3-720-4-72-6

Jätte snygg klocka från ett av mina favo märken, den faller för mig lite på att den har ett fjärilslås utan snabbjustering. Klockia ger 15% rabatt på alla longines vid onlineköp och då är det en helt okej peng. Det sticker dock i mina ögon att alla stora märken ökat priserna så mycket på så kort tid, så personligen drar jag mig från att köpa något för fullt pris från ett stort märke idag. Om jag skulle rekommendera något jag anser prisvärt som liknar conquest och aqua terra så skulle det vara traska commuter i 38 :)
Ja precis - tack för utförligt svar! Håller med - någon form av rabatt är ett krav. Traskan ser fin ut - men blir då beställning från staterna med allt vad det innebär då?

IMG_7573.jpeg

Jag var själv väldigt sugen på den blåa i 38mm när den precis hade släppts. Gå och testa den i butik. Urtavlan är riktigt fin och storleken perfekt. Den svaga punkten tycker jag är armbandet som både saknar mikrojustering (likt aqua terra) och smalnar av rätt mycket.

Hej,

Är lite småintresserad av den nya Hydro Conquesten i 38 mm. Den som är lite Aqua Terra i stilen. 26 k-ish. Fattar att det inte är cosc-verk. Vad tycker ni om den? Känns ju inte så galet dyr som många andra…
Det är en riktigt trevlig klocka, var nära att slå till på den gröna i vintras men avstod då jag inte tyckte just den AD var villig att rabattera tillräckligt.

Traska verkar fin tycker jag, men L888 är ett väsentligt bättre urverk. Om det är värt premiumpriset får man själv avgöra, men personligen betalar jag gärna mer till de stora och etablerade märkena för att få bättre urverk och vetskap om att de kommer tillhandahålla service, tillbehör och reservdelar i väldigt många år framöver. Mikromärken i all ära, men ingen vet med säkerhet om de finns kvar om ett par decennier.
Håller med i ditt resonemang. Finns för och nackdelar med båda alternativen :)

Ja precis - tack för utförligt svar! Håller med - någon form av rabatt är ett krav. Traskan ser fin ut - men blir då beställning från staterna med allt vad det innebär då?
Vet inte exakt varifrån men räkna med 25% tull i tillägg. Tror det finns en traska 38 till salu på blocket. Köpa klockor har olika betydelser för olika personer. Om det är en första klocka som du vill ha under en lång tid framöver är det kanske roligare att unna sig något lyxigare och då kan conquesten vara ett roligare val :)

Tillbaka
Topp