• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Nykär och sugen på mer uppmärksamhet!
IMG_4732.webp

För många år sedan när jag köpte min första ”riktiga” klocka blev det en svart Hydroconquest… Alltid varit svag för märket då både min farfar och min far bar Longines.

När jag nu fyllde 40 år så passade jag på att köpa Longines bästa släpp någonsin (enligt mig) nämligen den nya Hydroconquest från 2026. Passade väldigt bra med årtalen också så denna kommer jag behålla! Älskar den gröna färgen!

IMG_1749.webp

Grattis! En av mina favoriter i Longines' utbud (som jag planerar att införskaffa en vacker dag). Hur är länken?
Tack!
Det är en av mina absoluta favoriter också, väldigt nöjd med länken. Bra följsamhet mellan länkarna, inga vassa kanter, snygg finish och otroligt skön att ha på sig. Enda negativa är att det är push pins. Föredrar skruvade länkar.

Tack!
Det är en av mina absoluta favoriter också, väldigt nöjd med länken. Bra följsamhet mellan länkarna, inga vassa kanter, snygg finish och otroligt skön att ha på sig. Enda negativa är att det är push pins. Föredrar skruvade länkar.
Ja, skruvade länkar är snyggast, men å andra sidan riskerar man inte att dra sönder några skallar med pinne och hylsa. Mindre risk att repa själva länken också. Man får se det positiva.

Tillbaka
Topp