• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Verkligen otroligt tjusig!
Tackar! Väldigt skön att bära med sin Beads-of-rice länk.

Skickar med en bild på 3 generationer Longines😀
1000010172.jpg

Hej alla KSare!
Har precis budat hem denna skönhet men får inte fram någon info om klockan mer än att det är en Longines, Uret har ett mekaniskt urverk. Boettnummer är 6264 3 194 och serienummer är 8532173. Urverket är 12.68zs

Är det någon som ruvar på lite info om den? När är den ifrån?
Heter denna modell något speciellt?
MVH Kim

Bilagor

• IMG_5250.png
    IMG_5250.png
    579.1 KB · Visningar: 4
Hej alla KSare!
Har precis budat hem denna skönhet men får inte fram någon info om klockan mer än att det är en Longines, Uret har ett mekaniskt urverk. Boettnummer är 6264 3 194 och serienummer är 8532173. Urverket är 12.68zs

Är det någon som ruvar på lite info om den? När är den ifrån?
Heter denna modell något speciellt?
MVH Kim
Fin!

Funderar återigen på att köpa en Spirit 37.. står i valet o o kvalet mellan blå och svart. Har en svart orisdykare som jag tänker att den ska få komplettera, funderar därför på Blå. Dock tycker jag den känns mycket lyxigare och mindre toolig än svart.

Hur har ni tänkt. Behåller den blåa toolkänslan eller blir den mer åt dresshållet?

Funderar återigen på att köpa en Spirit 37.. står i valet o o kvalet mellan blå och svart. Har en svart orisdykare som jag tänker att den ska få komplettera, funderar därför på Blå. Dock tycker jag den känns mycket lyxigare och mindre toolig än svart.

Hur har ni tänkt. Behåller den blåa toolkänslan eller blir den mer åt dresshållet?
Jag tänker som du, blå ser inte direkt toolig ut. Snarare det omvända.

Har själv varit i tankarna tidigare.. hade jag stått i dina skor hade jag klippt den här. Går alltid sälja/byta mot svart senare om det inte blir rätt.

Sneglar lite emot en 37mm Spirit - aldrig testat, men får för mig att det ska vara rätt hyggliga grejer? 🤷‍♂️

Spirit 37an, Zulu Time, den nya Conquesten samt flera varianter i Master-kollektionen är ju rent utsagt apsnygga. Longines går åt rätt håll i min mening (såvida man ignorerar de högre priserna)

Jag tror inte du kommer bli missnöjd. Äger själv en Hydroconquest som jag gav runt 10tkr för 2023 vilket kändes som ett riktigt fynd

Tillbaka
Topp