• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Tack för ett bra och utförligt svar. Låter som 54an är lite mer min smak, stör mig ofta på klockor som kan bli lite topp-tunga. Har ärvt en vintage omega i 35mm(dress) och den är riktigt skön, så 37mm på en dykare blir nog kanoners. Blir nog en tur till Uppsala i framtiden för att se vad som finns inne. kslike
Du kommer inte ångra dig, BB54 är nog den skönaste dykaren jag haft och passar till det mesta.

3401D191-1B90-4367-AD05-379CD0F3A3BA.jpeg

Jag funderar starkt på att köpa en conquest 38mm. Svart förmodligen.

Generellt tips är att alltid ta länk och komplettera med gummi/läder om man skulle vilja sen. Men jag undrar om jag inte ska slå till på gummi direkt. Har flera klockor med stållänk och gummit ger en helt annan look. Dock kommer jag säkert vilja ha länken ändå i framtiden…

Vad tror ni. Är det idiotiskt att köra gummi?

Bild för uppmärksamhet:
IMG_0539.jpeg

Generellt tips är att alltid ta länk och komplettera med gummi/läder om man skulle vilja sen. Men jag undrar om jag inte ska slå till på gummi direkt. Har flera klockor med stållänk och gummit ger en helt annan look. Dock kommer jag säkert vilja ha länken ändå i framtiden…

Bild för uppmärksamhet:
IMG_0539.jpeg
Kort svar ja, och det där är ju en Spirit 37mm för övrigt?

Jag har en blå HC 39mm på ingång. Är mkt taggad men är allergisk mot kontrastdatum (i varje fall utan pensionärsbubbla). Jag överväger att sätta dit en egen bubbla (gissar att det inte finns någon custom blå datumskiva än så länge). Har någon tips på någon urmakare i Stockholm som gör sånt?

Jag är också sjukt sugen på nya Hydron. Hur mycket tror ni man kan förhandla priset över disk? Såg att stjärnurmakarna ger 10% Online.

Stötte just på denna, en länk från Uncle (tidigare Uncle Seiko, tror jag). På bilderna ser det riktigt bra ut. Jag har en Legend Diver (den tidigare modellen med ETA 2824) och funderar på att slå till på länken. Är det någon som har några erfarenheter av LD på just Uncles länk?

IMG_1891.jpeg

Stötte just på denna, en länk från Uncle (tidigare Uncle Seiko, tror jag). På bilderna ser det riktigt bra ut. Jag har en Legend Diver (den tidigare modellen med ETA 2824) och funderar på att slå till på länken. Är det någon som har några erfarenheter av LD på just Uncles länk?

IMG_1891.jpeg
Nej, men Uncles länk. Jäkligt bra, skulle jag säga. I synnerhet när du kan använda originallåset, som med vissa kombinationer, t ex Tudor BB58.
Jag är riktigt nöjd med den kombon. M t p hur LLD ser ut ihop med Uncles länk hade jag inte tvekat om det var den modellen jag var ute efter.
Det enda man kan klaga på hos den version av Unclelänk jag har, är att den har stift, inte skruvar. Å andra sidan är det i sig inget problem. Men skruvar hade känts ytterligare ett steg upp.

IMG_1891.jpeg
Av bilden att döma ser länken ut att vara uppdaterad. Låt oss hoppas det. För tidigare var ändlänkarna alldeles för korta. Det såg för jävligt ut, som Ted Åströms herr Larsson skulle ha sagt.

Bild för uppmärksamhet:
IMG_0539.jpeg
Köp med länk. Ifall du handlar den ny från affär ska det heller inte vara omöjligt att gnälla till sig ett gummi på köpet. Ps. Grym Spirit!

Av bilden att döma ser länken ut att vara uppdaterad. Låt oss hoppas det. För tidigare var ändlänkarna alldeles för korta. Det såg för jävligt ut, som Ted Åströms herr Larsson skulle ha sagt.
Den är uppdaterad med solida och längre ändlänkar samt borstad ist för blankpolerad.

Jag var själv intresserad att köpa länken för flera år sedan men avstod pga ändlänkarna och poleringen. Med denna uppdatering har jag nu köpt den!

Tillbaka
Topp