• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Testar grå mocka. Inledande känsla är riktigt bra!
IMG_8254.webp

IMG_7262.webp
Tycker den bärs rätt nära bb58 jag hade, tycker inte den känns stor. Gillar den skarpt 👌

5 av 5 för klockan och bärsen. Kirin är fantastisk, extra bra på fat!

Gäller att ha rätt glas då.
IMG_6365.webp

Edit: jämför också med 58. Vill tänka att 58:an kändes mindre. Vet inte om det är luggarna som är bredare eller om vridringen kontra tavlan som är skillnaden.
Edit 2: @Minuten. Du har väl båda? Side by side 😬

Senast ändrad:
Fortsätter väl med hydron. Bara jag eller upplever ni andra som kör 39 mm att den bärs stort?
IMG_6364.webp

IMG_7262.webp
Tycker den bärs rätt nära bb58 jag hade, tycker inte den känns stor. Gillar den skarpt 👌

Tycker den ser väldigt trevlig ut, bra storlek! Jag blir lite sugen. Antar att nu skulle rekommendera en om man är sugen på en ny svart dykare?

Ska ner på stan nu snabbt och se om den finns inne att prova i 39 och 42.

Tycker den ser väldigt trevlig ut, bra storlek! Jag blir lite sugen. Antar att nu skulle rekommendera en om man är sugen på en ny svart dykare?

Ska ner på stan nu snabbt och se om den finns inne att prova i 39 och 42.
Absolut, den är riktigt bra. Hade kanske önskat någon mer justering på spännet, det är lite snålt tilltaget tycker jag. Annars är den grym 👍

Fanns bara 42mm inne tyvärr, hade velat testa 39 också. Tyckte dock 42 kändes bra. Dock lite sugen på den med blå vridning och mesh men den fanns inte heller inte att prova.
IMG_2167.webp
Hade den blåa en kort stund i våras, tycker nog 39 mm bärs som en 40 mm. Väntar nu på leverans på den svarta med typ snigelpost, men den har ju varit slutsåld överallt, så tog sin tid att hitta en i lager 😬, får se om den kommer.
IMG_9671.webp

Hade den blåa en kort stund i våras, tycker nog 39 mm bärs som en 40 mm. Väntar nu på leverans på den svarta med typ snigelpost, men den har ju varit slutsåld överallt, så tog sin tid att hitta en i lager 😬, får se om den kommer.
IMG_9671.webp
Ja just eftersom den bärs lite större så kanske jag hade kört på 39 ändå om jag ska köpa en. Jag gillar till viss del lite större klockor men runt 40mm tycker jag ändå är en sweet spot

Lite kluven än hur som. Föredrar något mindre ur. Annars är det nog som @Npd skrev. Några fler knäpp på microjusteringen, alternativt en halvlänk för ett få till en bra fit. Men måste ju sparas in någonstans. Prismässigt ligger dem ju rätt bra.
IMG_6372.webp
Tycker dock den sitter perfekt på din handled 👍. Du har nog rätt i att den upplevs som större än BB58, båda har liknande L2L men HC har bredare lugs, kronskydd och lite större dykring. Tycker du den bärs större än din Squale och Sub?

Longines Monopusher
41mm*12,6mm, manuell, 43.400 SEK
Den måste provas, ser lovande ut 🙂
1000004467.webp
Ryktena på reddit visade sig stämma med en ljusblå monopusher. Mycket fina båda två! Endast 12,6 mm tjock är berömvärt. Med 20 procents rabatt från AD eller grått blir den ju överkomlig. Utan att ha testat den ser det ut som ännu en lyckat släpp från Longines.

Tillbaka
Topp