• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Loppisjox

Tips.
Ta dessa nummer du nu fått fram och gå in på Longines hemsida.
På Contact us så hittar du ett kontaktformulär. Där du kan välja Historical information on a Longines watch.
Skriv in serienummer mm och bifoga bilder.
Inom nån vecka får du svar på vad de hittar i arkivet. Bla vilket datum den är leverad och till vilket bolag i vilket land.

Och det bästa av allt är att det är helt gratis.
Nu är det mailat och klart så nu börjar väntan på info:)

Har mätt upp den nu och denhar tappat 10,2sek senaste dygnet, känns bra (tror jag?:) ) Bättre än vissa andra betydligt nyare dinkor jag haft iaf:)
02189A68-1EF1-423F-9019-2FC81BEDD3C0.jpeg

Efter lite mailkontakt med Longines fick jag svar på vad det är för något och även årtal, jäkligt häftigt att dom sitter på info om så gamla klockor:)
Tack allihopa som har hjälpt mig på vägen, nu blir det att jaga lite fler gamla godingar till samlingen:)

Further to your request, we are pleased to provide the information contained in Longines' handwritten registers.
The original serial number 10'357'190 identifies a wristwatch in stainless steel and 14ct yellow gold bearing the reference 6490. It is fitted with a Longines manually wound mechanical movement, caliber 12.68Z and was invoiced on 3 October 1957 to the company Terrasse, which was at that time our agent for Sweden.

Efter lite mailkontakt med Longines fick jag svar på vad det är för något och även årtal, jäkligt häftigt att dom sitter på info om så gamla klockor:)
Tack allihopa som har hjälpt mig på vägen, nu blir det att jaga lite fler gamla godingar till samlingen:)

Further to your request, we are pleased to provide the information contained in Longines' handwritten registers.
The original serial number 10'357'190 identifies a wristwatch in stainless steel and 14ct yellow gold bearing the reference 6490. It is fitted with a Longines manually wound mechanical movement, caliber 12.68Z and was invoiced on 3 October 1957 to the company Terrasse, which was at that time our agent for Sweden.
Verkligen kul! Men nu måste du skaffa ett bättre band än nato till dom där läckra luggarna! ;)

Trillade in ett Longinesband idag, vet dock inte än vad jag tycker om svart så kommer att laborera vidare med det men känns riktigt skönt att slippa natot:D
Behöver leta efter ett guldlås också.

Men såhär ser den ut för stunden:)
80E426C0-E924-4892-BCC5-3920F25C39BB.jpeg

FBDE6A74-0F67-4E15-8E75-7BD68E21E109.jpeg

Trillade in ett Longinesband idag, vet dock inte än vad jag tycker om svart så kommer att laborera vidare med det men känns riktigt skönt att slippa natot:D
Behöver leta efter ett guldlås också.

Men såhär ser den ut för stunden:)
80E426C0-E924-4892-BCC5-3920F25C39BB.jpeg

FBDE6A74-0F67-4E15-8E75-7BD68E21E109.jpeg
Håll utkik på tradera. Det dyker upp signerade spännen där då och då. Vet att jag för inte alltför länge sen såg guldfärgade Longinesspännen där.
Även köp och sälj här på KS.

Tillbaka
Topp