• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lost

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror manusskaparna körde "om jag säger en plot som slutar på n, tex isbjörn, så ska nästa komma på en idé som börjar på n." Typisk serie som inte går ut på annat än att än att mjölka så mycket pengar som möjligt.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Håller fortsatt Lost för att vara den bästa serien någonsin. Det går väl att göra egna tolkningar men jag tolkade det som att de befann sig i någon sorts skärseld som de sedan utifrån egna handlingar indirekt kunde lämna eller tvingas stanna kvar i.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Jag har alltid antagit att manusförfattarna efter några säsonger bestämde sig för att skita i allt och se hur mycket man kunde spåra ut innan någon märkte att man tappat bort ursprugshistorian...
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Håller fortsatt Lost för att vara den bästa serien någonsin. Det går väl att göra egna tolkningar men jag tolkade det som att de befann sig i någon sorts skärseld som de sedan utifrån egna handlingar indirekt kunde lämna eller tvingas stanna kvar i.

Jag har alltid antagit att manusförfattarna efter några säsonger bestämde sig för att skita i allt och se hur mycket man kunde spåra ut innan någon märkte att man tappat bort ursprugshistorian...

Spännande att ni tycker så olika. Jag såg igenom Lost men tappade helt intresset efter några säsonger pga just att det kändes som att man helt virrat bort sig från premissen, dvs att vara strandad på öde ö med allt som det innebär. Men det kanske är någon annan som förstått det bättre? :oldman:
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Spännande att ni tycker så olika. Jag såg igenom Lost men tappade helt intresset efter några säsonger pga just att det kändes som att man helt virrat bort sig från premissen, dvs att vara strandad på öde ö med allt som det innebär. Men det kanske är någon annan som förstått det bättre? :oldman:

Det kan nog också vara så att Lost var unikt i sitt slag när den kom och var kanske vid sidan av Left wing, 24 osv de första riktiga högkvalitativa serierna och Lost med den kanske lite tankeböjande inriktningen (dåtidens Twin peaks). Nu finns ju det ju oändligt många av samma stuk så det är nog inget man höjer på ögonbrynen åt. Hade jag sett om den idag är jag inte lika säker på vad jag skulle tycka om den.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Håller fortsatt Lost för att vara den bästa serien någonsin. Det går väl att göra egna tolkningar men jag tolkade det som att de befann sig i någon sorts skärseld som de sedan utifrån egna handlingar indirekt kunde lämna eller tvingas stanna kvar i.
Håller med, ingen annan serie har varit så trollbindande. Full av mystik och spänning. Känns dock som man ofta får försvara denna åsikt haha då det verkligen är splittrade meningar om serien.
 

zeke_varg

Omega
Jag följde den slaviskt. Heeelt outstanding! Sjukt spännande. Älskade ögrejen och allt vad det innebär.

Men... jag kollade aldrig klart. Ledsnade nog ur. Oklart varför men en sån serie går man hela vägen om inte serien spårar ur.
 

Ruben

Rolex
Håller med övriga. Bästa jag sett. Angående slutet så var väl alla döda egentligen och var tvungna att uppnå deras ”syfte” på ön för att kunna gå vidare. Kommer inte riktigt ihåg, inte sett serien sen den tog slut
 

jwh

Omega
Minns att jag kämpade mig igenom hela serien i ett sträck och när jag var på näst sista avsnittet så spoilar mitt ex "slutet". Tappade det totalt.
 

stabil

Cartier
Ön behövde en ny beskyddare därför blev dom alla inbjudna. Huvudpersonerna levde alla ett dåligt liv och sökte alla något därav att dom blev utvalda.

Slutet visade ett liv efter döden där dom alla connectade för att gå vidare, varför? Jo för att livet på ön var i slutändan det viktigaste dom gjort i sina liv.
 

jwh

Omega
Förstår att hon nu har status ”ex” även om slutet var väntat. En del saker kan man ju bara inte acceptera!
Ja och jag minns det som igår.. Hon visste att jag krigat mig igenom hela serien under flera månader och säger spontant påväg från hallen till sovrummet att "men du vet ju att det handlar om att dom blabla osv".. Som om hon snackade om väder och vind. Inte kommit över det ännu.
Inget illa om henne men det finns en speciell plats i helvetet för människor som har ett behov av att spoila böcker, film och serier.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Håller fortsatt Lost för att vara den bästa serien någonsin. Det går väl att göra egna tolkningar men jag tolkade det som att de befann sig i någon sorts skärseld som de sedan utifrån egna handlingar indirekt kunde lämna eller tvingas stanna kvar i.
Säsong 1-2 är fortfarande det bästa jag sett när det kommer till TV-serier. Dock var jag yngre och hade inte sett så mycket seriösa TV-serier på den tiden (typ Oz och lite Sopranos), så vet inte om jag skulle tycka det var lika bra idag. Dock är jag än idag extremt svag för filmer/serier med mystiska teman så kanske borde se om hela ännu en gång, var ett tag sen.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Jag kan rekommendera den tyska "Dark" på Netflix i stället. Till skillnad från Lost hänger den ihop, trots en oerhört komplicerad och mystisk historia. Bra skriven, filmad och skådespelad dessutom. Och den kommer inte att hålla på in absurdum, det finns två säsonger, en tredje och sista kommer nästa år.
 

strider

Panerai
Jag kan rekommendera den tyska "Dark" på Netflix i stället. Till skillnad från Lost hänger den ihop, trots en oerhört komplicerad och mystisk historia. Bra skriven, filmad och skådespelad dessutom. Och den kommer inte att hålla på in absurdum, det finns två säsonger, en tredje och sista kommer nästa år.
jag började kolla på den igår, den är ju riktigt grym! älskar mystiska serier.

Lost är fortfarande en av favoriterna.
 
Topp