Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har aldrig förstått mig på lotteri. Vill man ha något köper pappa väl det bara?
Aaaa, den klassiska pappa betalar. Borde inkluderas i kategorin lotteri.Eller så ber man bara pappa att köpa det.
Helt klart individen. Jag hade för mig att det dans krav på vinst intresse. Men det gör det tyvärr inte... Sjukt trist!
Edit: Förresten, vet att TTT hade ett jullotteri och att det varit tidigare Rolex lotteri. Hur har de tolkat det hela? Eller har de bara kört ändå?
Tillbaka till Rivalen
Det finns inget vinstintresse iom att jag skulle gå i förlust med detta upplägg. Godkänns är det redan men om det är fler som du, som är rädda för att jag skulle kunna tjäna ngt på att sälja min klocka genom ett sådant lotteri, så känns det lite tråkigt.. Jante strikes again.
Ja, så kanske det är och visst kan det ligga ngt i det också. Ska fundera på saken lite till innan jag ev skrider till verket.Tror Rivalen menar att vinsten i detta fall blir den faktiska summan du får ihop på "lottsedlarna" som defakto blir det pris du "säljer" klockan för. Skillnaden på de andra lotterierna eller passarounderna och detta är ju att de klockorna köpts in av deltagarna tillsammans och då är det ingen som lägger rabarber på den köpesumman.(ingen inblandad i alla fall..)
Men va fan, kör på.. Jag köper en lott![]()
Vi tänker helt klart olika i detta ärende. Jag har aldrig brytt mig negativt om att andra tjänar pengar på t.ex. lotterier. Det är väl självklart att det finns folk bakom som tjänar pengar, tror nog att det är den stora masterplanen hos Svenska spel t.o.m. Men visst, klarar man inte av att ngn annan tjänar pengar, så är det bara att avstå och det köper jag absolut.Jante vet jag inte om den är inblandad. Jag resonerade mer allmänt om vad jag tycker om försäljningslotterier på vårt forum. Du har tillstånd, så som sagt - jag tittar på och önskar alla lycka till.
Om vi lämnar din klocka och ditt lotteri, kan du köpa något av mitt resonemang om att ev vinstintresse eller undvikande av förlust - intresse är svårbedömt vid sådana här lotterier. Som någon sa lotterianordnaren får ju det han sätter lotteriomsättningen till. Marknaden styr ju i sista ändan. Jag kanske omväderar min tveksamhet när vi har sett ett antal sådana här lotterier och dess lyckliga vinnare.
Min åsikt i detta är jämförbar med det 10-tal personer som tydlig uttalade ett nej till ett Rolexlotteri - inget konstigt i det. Jag tycker annorlunda bara. Missunnar ingen nånting eller att ha lite kul.![]()
Jag med! Kanske tom två!!Jag köper en lott om det blir av.![]()
Vad tror ni om detta, kommer DU delta?!
Det är ok! Det är ännu mer ok att tycka olika och du har en poäng också. Som sagt så går jag inte i vinst utan tvärt om men det är ju en förtroendefråga helt enkelt.Jag ångrar att jag skrev nåt Ricrob - aldrig menat att misstänkliggöra dig. Jag tänkte bara i nästa och nästa steg - kör på och se vad som händer. Jag vill inte vara en bromsare när någon hittar på nåt kul. Ibland uttrycker man sig klumpigt.![]()
Det är ok! Det är ännu mer ok att tycka olika och du har en poäng också. Som sagt så går jag inte i vinst utan tvärt om men det är ju en förtroendefråga helt enkelt.
Nog om det, nu lutar det åt ett försök men innan jag launchar så undrar jag vilket den bästa, enklaste och mest oberoende metoden för att dra en vinnare och två tröstpriser på 40 lotter? Några tips?
Lägger det igen på is, då det tydligen rör och ev kommer röra upp upprörda känslor från misstroende, tråkiga, "som man känner sig själv, känner man andra"-personer som kommer må så jävla dåligt över blotta tanken på misstanken om att ngn skulle gynnas eller tjäna ngt på detta lotteri.. Jag vill inte ha skitsnack bakom min rygg och sura janteblickar i nacken, så jag skiter i det helt enkelt.
Ibland dras man bara iväg av känslan att vi alla är vänner här, fel av mig...