• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lume i Bezeln

CeDDan

Basic
2-Faktor
Har blivit förtjust i lume överlag men lume i bezeln är något alldeles extra fint och något jag uppskattar stort. Vilka klockor under 10k har detta fina attribut? Pelagos vet jag har det men lite över den tänkte budgeten även om uret i sig är magiskt.

Mvh

Lånad bild på en Pelagos.

Bilagor

• 80253FDE-6C2C-438F-8249-A51F2B807498.jpeg
    80253FDE-6C2C-438F-8249-A51F2B807498.jpeg
    48 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Det är kanske bättre att hitta en klocka du gillar och se om det går att modifiera den istället för att välja klocka baserat på bezel? Seikos SKX/5-serie/turtles m.fl. går att modda till förbannelse och delar finns i överflöd. Long Island Watches har en lumad bezel till Squale 1521 m.m.

Vill du få en klocka som har det från fabrik så tror jag att Zelos har det på nästan alla sina modeller men efterfrågan är hög och det kan ibland vara svårt att få tag i vissa modeller.

Det är kanske bättre att hitta en klocka du gillar och se om det går att modifiera den istället för att välja klocka baserat på bezel? Seikos SKX/5-serie/turtles m.fl. går att modda till förbannelse och delar finns i överflöd. Long Island Watches har en lumad bezel till Squale 1521 m.m.

Vill du få en klocka som har det från fabrik så tror jag att Zelos har det på nästan alla sina modeller men efterfrågan är hög och det kan ibland vara svårt att få tag i vissa modeller.

Tack. Har sett att man kan modda in i förbannelse med Seiko.
Zelos ska jag kolla upp ;)

Kikat runt lite! Verkar finnas en del. Nu ska man försöka hitta rätt också :confused:

Tack för info

Har googlat runt lite och inte hittat en enda AD. Verkar vara ett svårt lopp att vinna
Både Page & Cooper (UK) och Serious Watches (NL) säljer NTH men de "bästa" modellerna ryker vanligtvis innan man hinner blinka. Tog själv in min från US så åkte på en del tråkiga avgifter.

Både Page & Cooper (UK) och Serious Watches (NL) säljer NTH men de "bästa" modellerna ryker vanligtvis innan man hinner blinka. Tog själv in min från US så åkte på en del tråkiga avgifter.

Trist att behövs ta den kostnaden men det kanske det är värt =)

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp