Laddar...
Nymans Ur 1851

Lume på dressare?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Alberget4a, 30 januari 2016.

1. Alberget4a
    Trådstartare

Alberget4a Direktör Jönsson 4 personer

Ja, som titeln antyder. Vad tycker ni om lume på dressigare ur? Personligen är jag lite skeptisk men om det är oerhört diskret utfört och inte rör sig om ett riktigt kostymur kan det passera.

2. jefflods

jefflods Algy

Tycker det är okej faktiskt, om visarna har lume.:)

BarbaBaba gillar detta.
  3. natovintage

natovintage Hedlund

Från:
    Skåne
    För mig beror de på hur stor klockan är och hur smala visarna är... Helst inte dock!

4. M.U

M.U Hedlund

Om jag söker en dressare söker jag en utan lume. Tycker det förstör hela känslan av en dressare...

5. BarbaBaba

BarbaBaba Gullan

Från:
    Stockholm
    Drar lite liv i tråden... Har jagat en klassisk NOR klocka i guld, primärt Tissot. Hittade en väldigt fin på en av pantbankerna. Den påstods vara oanvänd och var i utmärkt skick. Vid närmare granskning såg jag att visarna saknade lysmassa men tavlan hade små prickar bakom index. När jag påpekade detta, med hänvisning till att visarna borde vara utbytta, för inte levererar väl Tissot en klocka med lysmassa på tavlan men inte på visarna, bad han att få återkomma nästa dag. När han gjorde det så hävdade han bestämt att klockan var orörd men att jag fick dra av på priset om jag ville det. Nu blev det ingen affär den gången, men nog är det ett unikt exempel på att tackla problemet? ;)

Mårtenssons ur Brookfield