• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lume på dressare?

Ja, som titeln antyder. Vad tycker ni om lume på dressigare ur? Personligen är jag lite skeptisk men om det är oerhört diskret utfört och inte rör sig om ett riktigt kostymur kan det passera.
 

M.U

Rolex
Om jag söker en dressare söker jag en utan lume. Tycker det förstör hela känslan av en dressare...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Drar lite liv i tråden... Har jagat en klassisk NOR klocka i guld, primärt Tissot. Hittade en väldigt fin på en av pantbankerna. Den påstods vara oanvänd och var i utmärkt skick. Vid närmare granskning såg jag att visarna saknade lysmassa men tavlan hade små prickar bakom index. När jag påpekade detta, med hänvisning till att visarna borde vara utbytta, för inte levererar väl Tissot en klocka med lysmassa på tavlan men inte på visarna, bad han att få återkomma nästa dag. När han gjorde det så hävdade han bestämt att klockan var orörd men att jag fick dra av på priset om jag ville det. Nu blev det ingen affär den gången, men nog är det ett unikt exempel på att tackla problemet? ;)
 
Topp