• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lume - What is it good for?

Jag anser att lume är en klar fördel. Dels om man från att ha varit under ljus plötsligt hamnar i mörker. Men också om man har en klocka liggande på nattduksbordet när man sover.
Med ögonen anpassade till mörker kan man fortfarande se vad klockan är efter flera timmar. Jag skulle önska alla klockor hade det.
All lume är inte lika däremot. Min Seiko sarb har så dålig lume att den lika gärna hade kunnat vara utan. Små pluppar gör ingen glad, det ska lysa upp sovrummet!

Jag är pro-lume, jag gillar det och använder det ofta. Allt ifrån i min mörka hiss till när jag ligger i sängen och tillfredsställer mig själv och behöver se vad klockan är..:watching:
Min motfråga blir, varför ha en klocka utan lume när man kan ha en klocka med lume? Lume gör livet värt att leva.

Testar lumen lite...
20230301_103754.jpg

Tillbaka
Topp