• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Luxury Watches får böter på 2,2 miljoner SEK

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
kineserna som kommer på somrarna kan lätt ha myyyyycket stålar med sig!
deras betalkort funkar oftast inte här så därför så växlar dom stora summor plus har med sig egen valuta för att kunna växla
sen verkar det öven att dom kan handla med sin egen valuta i en del kinesvänliga tax-free butiker

Kineser får inte ta med sig mer än ca 100.000sek i kontanter ut ur Kina. Tvärtom har omställningen till Alipay och WeChat pay gått med raketfart. Alla butiker tar unionpay och taxfreefirmorna ger refunds till alla tre metoder ovan.

Det du skriver stämmer för tiden före 2014-2015 men inte nu längre.

Kineser får inte ta med sig mer än ca 100.000sek i kontanter ut ur Kina. Tvärtom har omställningen till Alipay och WeChat pay gått med raketfart. Alla butiker tar unionpay och taxfreefirmorna ger refunds till alla tre metoder ovan.

Det du skriver stämmer för tiden före 2014-2015 men inte nu längre.
kört asiater dom senaste somrarna och man ser en hel del när man är å shoppar ned dom.
varit med när dom köpt omegor åt hela familjen och betalat med euro i större summor och när dom väl kom till färjan i stockholm så öppna dom väskorna och gav mig en hel del konstiga nudelpaket:hilarious:
men det är inte alla som direkt har buntar ned sig

kört asiater dom senaste somrarna och man ser en hel del när man är å shoppar ned dom.
varit med när dom köpt omegor åt hela familjen och betalat med euro i större summor och när dom väl kom till färjan i stockholm så öppna dom väskorna och gav mig en hel del konstiga nudelpaket:hilarious:
men det är inte alla som direkt har buntar ned sig

Man får komma ihåg att det Finns mkt kinesisk diaspora i västvärlden som också semestrar. Och jag ser inte varför man inte skulle följa samma penningtvättslagar när det gäller kontanter från dessa.

Man får komma ihåg att det Finns mkt kinesisk diaspora i västvärlden som också semestrar. Och jag ser inte varför man inte skulle följa samma penningtvättslagar när det gäller kontanter från dessa.
tror inte du fattar hur stort det är i kina att åka till norge...men visst där är nog vanliga kineser också som turistar.

ingår ofta både besök i stockholm och köpenhamn med även island då å då.
vi pratar några 100 bussar som bara kör såndana turer varje sommar.
förra sommaren kom det även upp bussar ifrån grekland för att köra dessa asiater utöver alla öststatsbussar ifrån baltländerna,polen,tjeckien
det är sjukt stort och dom är otroligt köpstarka och dom dricksar bra:D
slutade räkna LV-påsar och dustbags som man fick slänga efter första månaden för det är sjukt.

har sett guider som kastar upp 50k norska å köper fiskoljepiller i norge för att sen kränga till passagerarna:hilarious:

men dessa är ju stora kunder hos vissa klockbutiker fast i detta fallet är väl LW mer hovleverantör åt killarna i förorten:cigar:

tror inte du fattar hur stort det är i kina att åka till norge...men visst där är nog vanliga kineser också som turistar.

Jag extraknäckade som aukt. guide bl.a för kineser i Stockholm när jag var student så jo, jag vet exakt vad jag pratar om. Och tro mig när jag säger att kontrollerna för kontantutförsel från Kina är effektiva. Med andra ord: mycket av de kontanter som du avser är antingen intjänade utanför Kina eller utförda ur landet illegalt. Inget av dessa två alternativ indikerar att nämnda kontanter skulle vara av mindre smutsigt ursprung än LWs förortsstammisars dito. Därav ingen som helst anledning till att inte hantera dem enligt exakt samma regler.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp