• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lystrar alla Rolex-gurus!

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Inte så bra bilder. Men ser rätt polerad ut i boettkanterna och bezeln. Ser lite trist ut. Finns servicekvitto? 40 k känns liiiite mycket ändå
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fina gulnade tritiumindex plus pärla på den där. Matchar nästan guldet! Kolla vad de går för på chrono 24, vad de gått för här å på Kaplans får du lite koll. Gick nån här i våras för typ 35 har jag för mig. Om det är din favvo å en årsklocka så kolla in den live å sätt fart å förhandla lite.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Värdet i en 16613 sitter i länken och poleringen. Länken ser bra ut på den där även om en länkbit fattas. Boetten och vridringen ser dock polerade ut och inte så skarpa som man hade önskat. Likaså kronan på spännet är duktigt polerad.

Kollar man på C24 så är priset ungefär vad det kostar, kanske minus en tusenlapp. 16613 har sprungit iväg i värde det senaste året.
 

Hugii

Audemars
klockor utan papper borde förbjudas :)

Jag skulle kolla med försäkringen så att klockan oxå inte har "brunnit inne" när det var brand :)
40tk låter inte som nån superdeal direkt med tanke på att den saknar handlingar och glaset ska bytas :)

Utan att göra reklam så finns det ett företag i Borås som säljer en med papper som dessutom ÄR "nyservad" (om man kan lita på det efter att ha läst vad som har hänt Af Sjodahl).. men låt det vara ett referenspris..
 

Islero

Breitling
Hur funkar det där med polering? Man ska alltså passa sig för polerade klockor?

vikgul
Också min känsla att den är aningen dyr!

Zed
Du tycker jag borde se mig för kring någon annan klocka?
Känns lite dyr gör den också.

Hugii
Nej, det var lite det jag kände också!
Vad kostar det att byta glas?
Det som lockar är väl egentligen årgången.. Annars kanske inte en klocka i bäst skick.
 

Hugii

Audemars
Hugii
Nej, det var lite det jag kände också!
Vad kostar det att byta glas?
Det som lockar är väl egentligen årgången.. Annars kanske inte en klocka i bäst skick.


poleringen diskuterades i förra veckan i en tråd.. finns säkert bra synpunkter om det.
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-polerad.31602/

jag förstår mig inte på det där med årsklockan... vad skall det föreställa? hmmm. ... varför inte köpa en volvo 740 ´91a oxå? :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Husbrand? Hmm, hör ju inte till vanligheterna precis, skulle kolla att det är rättmätig ägare som säljer den.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Den var väldigt rund om kanterna!
Sorry, men jag skulle skippa.
Samt, ovanlig blå tavla? Pffft. En helt vanlig blå jäkel som är pissenkel att få tag i!
 

Hugii

Audemars
Isåfall får du förbjuda de flesta vintage-rollar som finns... Logiskt...

ja det är logiskt... förbjud skiten utan papper :), hälften är försäkringsbedrägerier/stöldgods och den andra hälften är inte vintage utan rent skrot :)

(jag var tvungen att skriva det... jag vet att jag blir hängd men va fan, lite spänning en sådan här torsdag behöver man) :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
ja det är logiskt... förbjud skiten utan papper :), hälften är försäkringsbedrägerier/stöldgods och den andra hälften är inte vintage utan rent skrot :)

(jag var tvungen att skriva det... jag vet att jag blir hängd men va fan, lite spänning en sådan här torsdag behöver man) :)


Jag tänker inte hänga.
Bara tortera dig långsamt med en slö och rostig mora kniv, bärandes min DayDate utan papyrus
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Så här ser det ut från Kaplans. Då tillkommer 20% i slagavgift.
rollar.png
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Årsklocka är kul, men då är mitt tips att vara jäkligt petig med vad du köper….och du kan få bättre än just detta ex...
 

Islero

Breitling
Hugii
Haha klockor är tidlösa, det är inte bilar.

Mekmek
Verkar onekligen misstänksamt.. Måste fiska närmare i det.

TimJohansson
Hur ser du att den är rund i kanterna? Vill också kunna urskilja sånt :(
Angående blåa tavlan.. Haha

Gummo
Om det tillkommer en 20% avgift kan de bli rätt så dyra(?)

Denke
Precis, var min känsla också.. Finns rätt många minus på just den där klockan.
Vad bör jag kolla extra noga på om jag köper en 16613?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denke
Precis, var min känsla också.. Finns rätt många minus på just den där klockan.
Vad bör jag kolla extra noga på om jag köper en 16613?

Det är ju precis som alltid när man köper begagnad Rolex:

Försöka ringa in hyfsat exakt vad det är man vill ha, göra sin hemläxa på det man vill ha (forumet är en outsinlig källa till kunskap, bara att fortsätta fråga) och leta, leta leta…. :)
 

CLT

Rolex
Förhasta dig inte med årsklocka. Eftersom att det troligtvis är en keeper och just en årsklocka är det ganska fint med en fullset. Så skulle jag resonerat.

Du hittar bra mycket roligare ex för ungefär samma pris som på den du länkat!
 
Topp