Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bjuder på lite efterbilder på renoveringen. Väldigt monokromt blev det denna gång
En kompis sysslar med att bygga i MDF så vi gick bananas påtSnyggt! Använt samma skåpsleverantör till alla rummen?
Väldigt smakfullt......men fick ändå lite vibbar.....Bjuder på lite efterbilder på renoveringen. Väldigt monokromt blev det denna gång
Hah det fick jag med. Rätt avskalat på fotograferingen dock. Vi är trots allt en barnfamilj som stökar ner varje dag. Nästa renovering blir nog personligare. Brukar flytta rätt ofta och flippa boenden.
Väldigt smakfullt......men fick ändå lite vibbar.....
Snyggt.Bjuder på lite efterbilder på renoveringen. Väldigt monokromt blev det denna gång
Edit: kanske inte ska outa var du jobbarSnyggt.
Kan nog vara så att jag levererat det handfatet?
Bjuder på lite efterbilder på renoveringen. Väldigt monokromt blev det denna gång
= "glad gubbe" va? Det var så jag lade min hela trall nyss iaf på inrådan från Beijers...Skruva lös den och vänd kärnsidan nedåt.
Hur i helv.... är det möjligt höll på med väggskivorna igår. Körde med hole-in-one för dosorna. Hittar inte sökaren, letade i 2h igår, orkade inte leta mer och så jag la ner skiten.... blir att spendera 500 spänn till på ett kit. Tror inte de säljer sälarna löst.
Jag hittar inte sökaren, den är bortaVad har du för problem lite mer konkret?
Jag hittar inte sökaren, den är borta
Använde den, 30 min senare så är den borta
Fick köpa ett nytt kit idag
Tid är värdefulltTumstock är billigt
Någon som vet vad för storlek på hål som brukar vara lämpligt för luftvärmepumpar.
Tänkte jag kan förbereda för det i garaget innan jag sätter igen.
Nu börjar det lika något, klar för dagen.
Imorgon börjas det med takgipset
Tid är värdefullt
Vill börja med att klargöra att det var några år sedan jag monterade luft/luft pump då körde jag 70mm hål, två rör ink isolering en dräneringsslang och en kabel 3x1,5 som ska igenom. Dock kopplat in några elektriskt på sistone och samma setup som när jag monterade dom själv.
Nice! Ser lovande ut! Keep it up! Ser fram emot bilderna på golvet.
Det är ju det jag har , elektrikern kommer nästa veckaDu har ju hela helgen på dig
Dom flesta pumpar brukar gå ut på båda sidor (ej i mitten) men höger brukar vara lättare då rören räcker längre genom väggen. Och dom flesta jag kopplat så kopplas matningen in i utedelen så kan vara läge att släppa ut en slang där med om du vet ungefär vart den hamnar.Tack! Jag has läst 60 och 70.....
Sen är frågan hur själva röret skall gå. I mitten lite off-center. Har kollat på Mitsubishi/Daikin/Panasonic men hittar inte någon installationsmanual.
Tack! Jag has läst 60 och 70.....
Sen är frågan hur själva röret skall gå. I mitten lite off-center. Har kollat på Mitsubishi/Daikin/Panasonic men hittar inte någon installationsmanual.
Tumstock är billigt
Tid är värdefullt
Dom flesta pumpar brukar gå ut på båda sidor (ej i mitten) men höger brukar vara lättare då rören räcker längre genom väggen. Och dom flesta jag kopplat så kopplas matningen in i utedelen så kan vara läge att släppa ut en slang där med om du vet ungefär vart den hamnar.
Ett tips i all välmening, strunta i att förbereda, blir oftast skit, hålet styr vår pumpen hamnar dvs har du gjort hålet lite fel så kommer pumpen sitta "fel" har man då lite lätt OCD och vill ha pumpen tex centrerad på väggen så ser det ju skit ut, ska du förbereda något så är det matningen till utedelen 3×1.5 räcker till dom flesta då du kan köra 13a på den
Nu är vi igång med altanbygget (som går under namnet dansbanan)!
Vi fick vad som visade sig bara vara en delleverans av virke i onsdags..
Sen lades regelverket ut..
Sen satt jag och skruvade 500 trallskruv igår.
Nu är det ”bara” en sådär 6.000+ skruvar kvar...
Är med båda men hur billigt blir det när man sumpar ena delen? Gjorde Preciiiis samma sak och det var billigare att köpa nu ön att mäta som en idiot.
Nu är vi igång med altanbygget (som går under namnet dansbanan)!
Nu är det ”bara” en sådär 6.000+ skruvar kvar..
Är med båda men hur billigt blir det när man sumpar ena delen? Gjorde Preciiiis samma sak och det var billigare att köpa nu ön att mäta som en idiot.