Roxen
Basic
Någon som testat att limma stenarna till trädgårdsmuren med stenlim? Ska bli ca 60cm hög.
Kör Biltemas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som testat att limma stenarna till trädgårdsmuren med stenlim? Ska bli ca 60cm hög.
Första delen av nya altandäcket klart!
Dold skruvning blev riktigt bra. Värt det, även om det tog längre tid o kostade en del extra jämfört med att köpa vanliga skruv.....
Dold skruvning blev riktigt bra. Värt det, även om det tog längre tid o kostade en del extra jämfört med att köpa vanliga skruv.....
Klinkers.Vad köra på
http://racedeck.com/galleries/photo-gallery/
Eller klinkers.
Racedeck tilltalar mig på ett skönt sätt . Då vi kommer få hjälp med sättning av klinkers så kommer priset bli den samma runt 10k
Klinkers
Lätt att underhålla
Racedeck
Går att sätta själv, byta delar enkelt, enkelt att få personligt, inte lika känsligt ifall jag exv tappar en hammare.
Är med på vad du menar, men detta är inte som de plattor du tänker (Tror jag )Klinkers.
Gillar inte lösa plattor ovanpå. Det ser, och känns, billigt ut.
Kör med Camo Marksman från Dolda skruvar. https://doldaskruvar.se/Nice! Bra jobbat, körde du med Essves variant?
Snyggt!
Racedeck helt klart! Vilken jävla soppa med rören tidigare i trådenVad köra på
Eller klinkers.
Racedeck tilltalar mig på ett skönt sätt . Då vi kommer få hjälp med sättning av klinkers så kommer priset bli den samma runt 10k
Klinkers
Lätt att underhålla
Racedeck
Går att sätta själv, byta delar enkelt, enkelt att få personligt, inte lika känsligt ifall jag exv tappar en hammare.
Gjuten betongbotten samt betongtrappa på respektive kortsida. Bara berget på långsidorna, men med lite spricklagning med expanderbetong eller PCI Laticrete.Najs!
Hur är den där poolen konstruerad? Vad har du för rening?
Verkligen supermysig, gosh så avunds jag blir
Gjuten betongbotten samt betongtrappa på respektive kortsida. Bara berget på långsidorna, men med lite spricklagning med expanderbetong eller PCI Laticrete.
Målad med tvåkomponents poolfärg.
Vanlig poolpump (ca 1 HK har jag för mig) med breddavlopp men ett 50 kvadrtfots patronfilter istället för sandfilter (pga platsbrist). 9 kW poolvärmepump Brilix. (Bästa investeringen man kan göra!!!!) Överdimensionerad enligt alla experter, men då går jag från ca 11 grader när jag fyller poolen med ca 10m2 kranvatten till ca 30 grader på 2-3 dagar!!! Så köp en STOOOOR värmepump om du ska bygga pool!!
På höstarna skruvar vi ibland upp den mot 35-37 grader och myser med lite bubbel under stjärnorna.....
Rätt ok!
Jadå, min är ca 50cm hög, tre block varav nedersta 2/3 i mark. Verkar fungera bra.Någon som testat att limma stenarna till trädgårdsmuren med stenlim? Ska bli ca 60cm hög.
Jag hade satt dom en bit in på tomten och kanske haft en låg mur/staket/plantering i anslutning i en halvmåne kring träden.Fråga till expertisen, hur f-n ska jag lösa grindstolpar? Vill sätta en grind mellan entréträden, men vet inte hur jag ska få till vettiga stolpar utan att döda träden. Jag vill dessutom ha rejäla grindar, så det inte blir trångt vid snöröjning, så de behöver vara rejäla.
Har ett par lösningsidéer, men inga som känns 100%.
Och ja, gräsmattan borde ta slut snyggt, och inte bara tona ut i grusplan. Nästa år kanske...
Jadå, min är ca 50cm hög, tre block varav nedersta 2/3 i mark. Verkar fungera bra.
Vad köra på
Eller klinkers.
Klinkers
Lätt att underhålla
Racedeck
Jag lade in klinkers (granitkeramik) och valde en nästan vit epoxyfog som inte kan missfärgas. Jag kan spilla olja på golvet och det är superlätt att torka av. Om plattorna är rätt lagda så kan man utan problem tappa en hammare på golvet. Har man där emot "bom" i en platta så kan den nog spricka.
Ser bra ut! Oklart om du kör med bilarna som står i garaget på vintern tänker på saltet etc om det här någon påverkan?
Beställde 30x30 granitkeramik idag. Då vi har fall vågade jag inte beställa större plattor. Funderade först på 30x60.
Då budget på garaget redan är överskriden så blev det följande.
Hittade den för 79kr/kvm ifrån Stuvbutiken. 8mm samt homogen/full-body @Sonnyboy
Jag hade satt dom en bit in på tomten och kanske haft en låg mur/staket/plantering i anslutning i en halvmåne kring träden.
Typ så här, alt så bågen går på andra hållet runt träden (om du fattar hur jag menar?)
kommer ej ihåg fabrikat. Grön burk köpt på Hornbach. Det behöver vara ganska bra passning mellan stenarna så typ släta betongstenar går bra att limma.Vilket fabrikat på lim? Många verkar gilla Biltemas, det låter vanskligt rent spontant men jag har själv aldrig testat.
Ah, det visste jag inte.Men vad menas med detta, har du åkt ut och tagit fotografier av mitt lantställe?!!
Ah, det visste jag inte.
Det kommer från min samling med bilder på hus som jag ibland tar fram och skrattar åt för de är så fjuttiga jämfört med mitt eget.
kommer ej ihåg fabrikat. Grön burk köpt på Hornbach. Det behöver vara ganska bra passning mellan stenarna så typ släta betongstenar går bra att limma.
PL400 alt PU700 (original)
PU700 är mer skummig och fyller ojämnheter bättre