• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Märken/modeller att sikta på med mer begränsad budget?

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan tänka mig att köpa en klocka för 30-, 40 000 kronor. Kan tänka mig att gå upp lite i pris. En Oyster perpetual 41 med röd boett för 63600 kronor är ju riktigt fin, men kanske lite väl mycket pengar. Törs man köpa begagnat? Jag vill minimera risken att bli blåst och köpa nytt av etablerad handlare. Nån som har något tips? Jag gillar ju klockor med guldfärg, men är kanske för snäv i mitt tänk. Läderarmband kan ju faktiskt vara riktigt snygga de med.
Just det. Varför vill man ha ett läderarmband? Jag tycker det är mycket snyggare med länkar, gärna med guldfärg på, även fast den nöts bort efter ett tag.
 

Fulsmakaren

Breitling
Jag skrev aldrig att jag ogillade läderarmband, bara vad jag föredrog. Jag vill hålla ögonen öppnad för allt som går så att jag hittar en klocka som jag verkligen trivs med. Sedan så skrev jag "men är kanske för snäv i mitt tänk."
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag skrev aldrig att jag ogillade läderarmband, bara vad jag föredrog. Jag vill hålla ögonen öppnad för allt som går så att jag hittar en klocka som jag verkligen trivs med. Sedan så skrev jag "men är kanske för snäv i mitt tänk."
Visst är det så.
Gällande frågan om man vågar köpa begagnat så är svaret ja, men köp säljaren. Köp genom appen chrono24 med trusted sellers är också att rekommendera om du är osäker. Finns mycket information om detta ämne på forumet, så det är bara att sätta igång med lektyren :D
 
Kan reka dessa, mkt nöjd och tycker båda håller hög klass för en rimlig peng. Finns i många färgkombinationer.
85A71439-ACD3-42DF-958D-781A8ECBAC36.jpeg
1270ECAA-9FA9-4E5F-9259-F075E289190B.jpeg
Jag får lite Explorer II Vibbar med den färgsättningen. Explorern är lite av min Graal, så undrar om en sån kanske skulle hindra mig från att ta sms lån ett tag till :D ...riktigt snygg på bild iaf <3
 

InWester

Cartier
Jag får lite Explorer II Vibbar med den färgsättningen. Explorern är lite av min Graal, så undrar om en sån kanske skulle hindra mig från att ta sms lån ett tag till :D ...riktigt snygg på bild iaf <3
Ja jag är mkt nöjd med min och visst finns det likheter med Explorer men för en helt annan peng. Upplevde att den var svår att få tag i, köpt på Chrono24.
D7A608DB-5AE9-44CF-9FF9-30AE3A12DEF9.png
 

DrDre

Patek
Efter att ha burit min första kvalitetsklocka i ett par år nu, en Tag Heuer link (CT2111) så börjar jag bli sugen på att hitta en eller ett par kamrater till den att variera med. Dock är min budget inte utan gränser, så önskar få tips på bra märken (och modeller?) man kan hålla utkik efter på begagnatmarknaden.
Med bra märken tänker jag kvalité och etablerade märken över onödigt dyra mode-modeller. Framförallt klockor man kan tänkas hitta begagnat i under 10k prisklassen.

Tackar och bockar.
Longines Legend Diver är en av deras mest lyckade modeller.
0CFE79AF-4159-436A-A994-DD2D9ACD9515.jpeg


Är du ute efter ngt mer elegant, så skulle jag spanat efter ngt från Sjöö Sandström Royal Steel. Tidlös design och robusta och bra urverk.
DAD7F48C-D9C5-408E-9D6C-9FE5277ABF90.jpeg
 
Ja jag är mkt nöjd med min och visst finns det likheter med Explorer men för en helt annan peng. Upplevde att den var svår att få tag i, köpt på Chrono24.
D7A608DB-5AE9-44CF-9FF9-30AE3A12DEF9.png
Jo varianten med den porriga orange visaren verkar vara rätt ovanlig. Kollade på på c24 men hittade endast några få ex runt 20k (alla nya) vilket tyvärr är lite för högt för mig för ett märke som inte håller så bra i andrahandsvärde… blir nog sms lån verkar det som….
 

str85

Omega
Longines Legend Diver är en av deras mest lyckade modeller.
0CFE79AF-4159-436A-A994-DD2D9ACD9515.jpeg


Är du ute efter ngt mer elegant, så skulle jag spanat efter ngt från Sjöö Sandström Royal Steel. Tidlös design och robusta och bra urverk.
DAD7F48C-D9C5-408E-9D6C-9FE5277ABF90.jpeg
Longinesen såg väldigt trevlig ut, vet dock inte om jag är så jätteförtjust i den typenm av band på den :)
Jag och sambon köte faktiskt varsin roytal steel av annual edition.... :)
 

InWester

Cartier
Jo varianten med den porriga orange visaren verkar vara rätt ovanlig. Kollade på på c24 men hittade endast några få ex runt 20k (alla nya) vilket tyvärr är lite för högt för mig för ett märke som inte håller så bra i andrahandsvärde… blir nog sms lån verkar det som….
Fortsätt leta! Se upp för förfalskningar, om jag förstått det rätt så är Aquaracern poppis att förfalska. Köpte själv min utan papper och box från Italien ovetandes om att det finns mkt fakes. Kollade upp den på klockmaster i Globen som sa att den var ok. Var försiktig!
 
Topp