• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Måla chapter ring på en Citizen?

Jonas74

Basic
Hallå!

Är det någon som har erfarenhet av att måla eller byta ut en chapter ring på en Citizen-klocka? Brukar dom vara en lös del så detta är möjligt? Har aldrig modet en klocka men har börjat störa mig på markeringarna på ringen (städer/tidszoner) som ger ett ganska stökigt intryck.

Den specifika klockan är en CB0260-81L. All input uppskattas! :)

IMG_4804 (kopia).JPG

Hej, inte mycket erfarenhet, men vet att chapterring på min seiko 7c43-7000 låg separat uppepå urtavlan. Är rätt säker att så är fallet här med. Jag tror det framgår i videon jag gjorde:

Hej, inte mycket erfarenhet, men vet att chapterring på min seiko 7c43-7000 låg separat uppepå urtavlan. Är rätt säker att så är fallet här med. Jag tror det framgår i videon jag gjorde:

Tack för svar och ett mycket illustrativt klipp. Inser att oavsett om ringen är lös eller inte är det nog inte denna klocka jag ska ge mig på att försöka ta isär (och sätta ihop!) som första projekt :D

Men ja, den där ringen hade ju varit busenkel att måla så i teorin så :)

Tillbaka
Topp