• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Möglifiera trist AM-tavla

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Gummo

Joker
2-Faktor
Sådär! Helnöjd.
image.jpeg
Bra! Riktigt fint. Kul med köksmodd :)
 

olofpalme

Omega
Som sagt, ser riktigt bra ut. Har du funderat på att göra något med "dag-datum-skivan"? Osäker på om och hur den förändras över tid eftersom den inte utsätts för lika mycket som urtavlan.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Som sagt, ser riktigt bra ut. Har du funderat på att göra något med "dag-datum-skivan"? Osäker på om och hur den förändras över tid eftersom den inte utsätts för lika mycket som urtavlan.
Nej, den låter jag vara. Med stor sannolikhet originalgrejer som jag inte vill på å talla för mycket i. Men den skiljer sig ju lite från resten, men det gör inget om du frågar mig! :)
 
Glömde helt av att lägga upp bild på hur min Seiko blev.
Efter en halvtimme i ugnen och sedan lite lätt pensling av soja med tandpetare fick jag fram en härligt brun färg. Det hände mycket dom sista fem minutrarna i ugnen så man fick ha stenkoll.
Visarna var svårare att få patinering på så dom krävde lite längre till i ugnen samt lite mer koncentrerad soja för att få till den rätta balansen.
Nöjda och glada sätter vi oss vid bordet och ska skruva ihop klockorna igen då jag inser att sekundvisaren är puts väck.
Efter en halvtimme av febrilt letande i @JMolin s kök hittar jag den lilla saten på en kudde i kökssoffan. Riktigt rookie-drag att tappa bort en viktig del, men så var det.
Vi skruvar tillslut ihop klockorna och är otroligt nöjda. Efter en liten stund inser vi till vår förvåning att min Seiko inte längre är en Seiko. Hettan i ugnen gjorde att limmet löstes upp och den lilla Seiko-loggan hade trillat av och lagt sig trött nere vi klockan 6 bakom glaset. (Har sparat loggan så den ska limmas på igen).
Men en borttappad visare, lös logga och en trevligt patinerad lume senare vart resultatet förvånansvärt bra, även för min del.
Före (äcklig grön färg):
11160258_10208420256085686_446849548_n.jpg

Efter (mysig brun färg):
12767537_10208420258805754_1559785425_n.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp