• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man trodde man var Förälskad...

Göteborgare

Cartier
Har du testat Deepsea på armen, den är VÄLDIGT stor. Om du inte har stora handleder tror jag att Sub kommer att kännas bättre. Men som sagt, testa alla tre och se vilken som känns bäst.
 

N.Bathes

Cartier
Har du testat Deepsea på armen, den är VÄLDIGT stor. Om du inte har stora handleder tror jag att Sub kommer att kännas bättre. Men som sagt, testa alla tre och se vilken som känns bäst.
Sant
Har aldrig testat!!!
Svårt att komma till butik...
Men omegan är lika stor som DDSD:n
Många skriver att dom i te tycker att dom är jobbigt stora att bära mm mm?....
18.5 ca är Hleden
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Haha, jag sade till frugan att jag hade satt budget inför senaste köpet, det tog dock några månader att bestämma mig och vips, så tyckte jag att eftersom jag väntat så länge att jag kunde lägga lite till eftersom jag sparat mer och så blir priserna bara vana(prisblind). Lite till så får jag den bättre modellen, lite till så...
Slutade med att budgeten dubblades.
Är jag nöjd med köpet? JA
Var det värt att vänta några månader extra? JA
Du vet innerst inne vad det är vad du vill ha, spara och köp när du har cash.
 

N.Bathes

Cartier
Haha, jag sade till frugan att jag hade satt budget inför senaste köpet, det tog dock några månader att bestämma mig och vips, så tyckte jag att eftersom jag väntat så länge att jag kunde lägga lite till eftersom jag sparat mer och så blir priserna bara vana(prisblind). Lite till så får jag den bättre modellen, lite till så...
Slutade med att budgeten dubblades.
Är jag nöjd med köpet? JA
Var det värt att vänta några månader extra? JA
Du vet innerst inne vad det är vad du vill ha, spara och köp när du har cash.
SABLAR vad rätt du har!!!
Ha ha ha
Man vill ju inte ha en Råtta som gnager sönder Rolex spöket som flyttat in....
 

Göteborgare

Cartier
Jag tycker den är stor, många andra trivs med den, du måste testa själv och se hur det känns. Satsa på en tur till närmsta stad med både Rolex och Omega AD's. Om du planerar att köpa en klocka för 40-60K så är det värt att ta en sådan tripp och testa innan du slår till.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Skulle reka antingen D-blue DSSD:n eller den klassiska SD:en till salu på forumet... Finns även en Omega PO Chrono till salu tror jag? Så slipper du det stora värdetappet, spec. om det är första riktigt feta klockan.
 

Shadyboy

Cartier
Egentligen har väl allting som spelar roll redan sagts (dvs köp klockan du själv vill ha och "känner mest för i hjärtat" och inte den klockan andra tycker att du ska ha, prova den på armen först, Rolex är ändå Rolex, andrahandsvärdet är inte att förglömma, spara hellre lite till än köp en klocka som du kommer lämna åt sitt öde i någon låda medan du fastnar i "klockgräset är grönare på andra sidan biblioteksgatan" osv osv). Personligen gillar jag dipsyn bättre och just den blå med gröna texten är magisk. Åtminstone på bild. Men storleken spelar faktiskt stor roll(e). :) Har själv en Big Pilot och innan man vant sig vid storleken så är den lite av ett monster... men med rätt handleder (finns inga cm eller mm-regler här! En platt handled med liten omkrets bär lättare upp en stor klocka än en helt rund med större omkrets t.ex, samt tycke och smak, typ av klocka osv) så funkar det fint. Det enda jag kan råda dig till är att prova först! Alltså... verkligen prova. Och ta wristshots! För efter 3 min kommer du glömma bort hur det kändes och såg ut. Men som sagt... deepsea'n är magisk. :)
 

N.Bathes

Cartier
Jo har sett att det finns till salu här men ibland undrar jag när någon haft två i sin ägo men säljer dom?
Kanske gjort bra affärer och tjänar en slant?...
Men klart man får ta sig en funderare
Paneraikillen har ju BRA omdömmen 100%
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jo har sett att det finns till salu här men ibland undrar jag när någon haft två i sin ägo men säljer dom?
Kanske gjort bra affärer och tjänar en slant?...
Men klart man får ta sig en funderare
Paneraikillen har ju BRA omdömmen 100%
Vad spelar det för roll om någon tjänar en slant om du ändå får den billigare än du kan få någon annanstans?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Den är gigantisk :)

image.jpg
 

Jimpa

Panerai
Min erfarenhet är att du endå kommer skaffa speedmastern om du köper en sub först, eller tvärt om. Man vill ju gärna kunna variera sig lite :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag brukar tänka "Varför välja när man kan få båda?" Funkar sådär när det gäller partners eller dyra klockor. När det gäller sådana allvarliga saker är det nog bäst att göra grundlig research och testa ordentligt så att du är säker på att du väljer rätt. Och bry dig inte om vad polarna eller jobbarkompisarna säger. Det är du som ska leva med den. Fast det går ju alltid att byta om du ångrar dig...
 

N.Bathes

Cartier
Jag brukar tänka "Varför välja när man kan få båda?" Funkar sådär när det gäller partners eller dyra klockor. När det gäller sådana allvarliga saker är det nog bäst att göra grundlig research och testa ordentligt så att du är säker på att du väljer rätt. Och bry dig inte om vad polarna eller jobbarkompisarna säger. Det är du som ska leva med den. Fast det går ju alltid att byta om du ångrar dig...
jo det har du rätt i!!!
klockor säger man också hon till;):tudor:
 

N.Bathes

Cartier
Svårt att svara på utan att veta vad du har mer i klocklådan. Är den tom och detta skulle bli enda klockan... Då är jag benägen att hålla med alla som skriker Sub. Jag har själv en PO chrono. Fast självklart en snyggare modell än den du visar...;-)
image.jpeg

Jag älskar den verkligen. Men den är stor.. Jäkligt stor!! Det är ju Deep Sean också. Skulle jag ha denna som enda klocka. Nope! Inte en chans. Då skulle nog jag också tänka Sub!
Deep Sean är cool men samma sak där. Vill du ha den tonade tavlan och limetexten framför ögonen hela tiden?.. Jag tror inte det. Tror man ledsnar efter ett tag. Precis som jag ledsnar på allt det orangea på POn. Då är det gött med ngt mer bärbart och monochromt..
image.jpeg

Iofs ingen Sub men Subens elaka brorsa Sea Dweller. Varför inte kolla på den moderna varianten av denna. Lika hård som Dipsyn men mer bärbar och utan det blå och limefärgade. Som du iofs verkar gilla.
Choose wisely my friend!
@RicVin
Jo
du som vet det mesta
Omegas nya coaxial-urverk har väldigt lite friktion ju, Har ROLEX ngn motsvarighet???? ca 10 år mellan stor service är ju väldigt bra!!!
Svårt att svara på utan att veta vad du har mer i klocklådan. Är den tom och detta skulle bli enda klockan... Då är jag benägen att hålla med alla som skriker Sub. Jag har själv en PO chrono. Fast självklart en snyggare modell än den du visar...;-)
image.jpeg

Jag älskar den verkligen. Men den är stor.. Jäkligt stor!! Det är ju Deep Sean också. Skulle jag ha denna som enda klocka. Nope! Inte en chans. Då skulle nog jag också tänka Sub!
Deep Sean är cool men samma sak där. Vill du ha den tonade tavlan och limetexten framför ögonen hela tiden?.. Jag tror inte det. Tror man ledsnar efter ett tag. Precis som jag ledsnar på allt det orangea på POn. Då är det gött med ngt mer bärbart och monochromt..
image.jpeg

Iofs ingen Sub men Subens elaka brorsa Sea Dweller. Varför inte kolla på den moderna varianten av denna. Lika hård som Dipsyn men mer bärbar och utan det blå och limefärgade. Som du iofs verkar gilla.
Choose wisely my friend!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
@RicVin
Jo
du som vet det mesta
Omegas nya coaxial-urverk har väldigt lite friktion ju, Har ROLEX ngn motsvarighet???? ca 10 år mellan stor service är ju väldigt bra!!!
Min kompis farsa har en rolex DJ. Den är inte servad på 40 år och den tickar på finfint. (givetvis i behov av service nu men ändå) Rolex egna urverk är magnifika.
 

Weberg

Audemars
Nu gillar jag iofs inte tavlan på DS, tycker den känns alldeles för 1997. Men jag röstar ändå för Rollen här. Tycker inte att Omegan spelar ens i samma liga. Men det är min högst personliga åsikt, och i slutändan är det DU som ska trivas. Tänk dock på att Rollen kommer att hålla sitt värde betydligt bättre... Kör hårt!
 
Topp