Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har koll på hur lång gångreserven är. Eller bara gör det en gång om dagenHur vet man att det är dax att dra upp en manuell om den inte har en mätare?
Din omega har så sjukt bra patina! Och BoR länken passar som handskenHar ett gäng. Säkert några fler i gömmorna. Speedyn har dock lämnat. Föredrar manuellt då man får en liten ritual med klockan varje gång den ska användas. Helt enkelt mysigt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar! Ja den har helt klart åldrats med värdighetDin omega har så sjukt bra patina! Och BoR länken passar som handsken![]()
Har ett gäng. Säkert några fler i gömmorna. Speedyn har dock lämnat. Föredrar manuellt då man får en liten ritual med klockan varje gång den ska användas. Helt enkelt mysigt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vilken mysig TissotSkulle säga att jag har ungefär 50/50 manuella och automatare i klocklådan
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller med, det är en riktigt bra känsla att börja dagen med att ge/få liv i sitt manuella ur...Jag har inte ägt så många manuella klockor men jäklar vad mysigt det är. En automatisk klocka ”kräver” ju bärande medan en manuell kräver mer, den kräver ett aktivt gullande som ger mig ungefär samma känsla som att raka mig med kniv.
Tackar. Tyvärr inte originallänk. Sitter då och då och söker en oem länk till den. Vet inte exakt årtal, men sent 50-tal borde det vara.Seamastern är underbar. Är det originallänk? Vilket år är den ifrån?
Trevlig tråd, får återkomma med bättre bilder på mina två manuella imorgon om solen tittar fram![]()
De den förra tråden var 5 år gammal och aldrig riktigt tog fart så testar jag igen.
Jag har inte ägt så många manuella klockor men jäklar vad mysigt det är. En automatisk klocka ”kräver” ju bärande medan en manuell kräver mer, den kräver ett aktivt gullande som ger mig ungefär samma känsla som att raka mig med kniv.
Här är de manuella jag ägt, inte så många men alla uppskattade.
![]()
Seagul
![]()
Sinn 103 (skruvad krona, lite meckigt).
![]()
Breitling Costmonaute
![]()
PAM560
PAM422![]()
So, what have you?
Bulova 666 feet, mmm vilken klocka!Har ett gäng. Säkert några fler i gömmorna. Speedyn har dock lämnat. Föredrar manuellt då man får en liten ritual med klockan varje gång den ska användas. Helt enkelt mysigt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad kul att se ngn annan här på forumet med en Nic & Mel! Visste inte att de fanns med manuellt verk. Har tre st. Nic & Mel själv, men då med sedvanligt Miyota quartz-verk. Även om märket kategoriseras som ett sk. mode-märke så är det ändå trevliga klockor som inte sitter på var mans hand.Två stycken manuella i samlingen. Hamilton Khaki Pilot Pioneer och en Nic & Mel ( udda modeklocka med ett billigt kinesiskt urverk ).
![]()
![]()
Har den inte kvar tyvärr men har ersatt den med annat skojBulova 666 feet, mmm vilken klocka!Sjukt avis.
Har du kvar Hamilton? Är den någe bra?Två stycken manuella i samlingen. Hamilton Khaki Pilot Pioneer och en Nic & Mel ( udda modeklocka med ett billigt kinesiskt urverk ).
![]()
![]()