- Pris
- 2500 SEK
- Returpolicy
- En hederssak :)
- Bilder Skickat
- Ja
U.S Goverment militär känslan blev inte särskilt långlivad så låter denna Marathon Navigator vandra vidare.
Stenhård ”Disposable” klocka producerad enligt statliga specifikationer för användning av militär personal.” MIL-PRF-46374G, Type III, Class 1. (Analog, minimum life: 5 years, anti-magnetic, corrosion resistant, high altitude with elapsed time ring, water-resistant, electrical movement, battery installed).
Kommer med original plåtask och svart natoband som aldrig är använt. Enligt tidigare ägare inköpt nov 2022. Spår av användning men endast i vissa ljus och ej tydligt. Lite trög ”vrid ring” som jag inte vet är standard på modellen eller ej, fungerar dock väl.
Lite snabba specs nedan:
• Movement: ETA High-Torque FØ6
• No of Jewels: 3
• Luminous Features: Tritium Gas Tubes and MaraGlo™
• Crystal Material: Sapphire
• Crown Type: Pressure
• Case Material: High-Impact Composite Fibreshell
• Bezel Type: Bi-Directional
• Bezel Scale: 12 Hour
• Submersibility: 6 ATM
• Case Diameter: 41mm
• Case Thickness: 13mm
• Lug Width: 20mm
Inspiration
www.watchgecko.com
www.hodinkee.com
GG-tråd finnes här. Frågor välkomnas och är inte ett problem
F2F är möjlig i nordvästra Skåne, alternativt kan jag skicka med valfri frakt mot betalning. Swish is king!
Sist men inte minst passar jag återigen på att tacka KS för annonsplatsen!
Stenhård ”Disposable” klocka producerad enligt statliga specifikationer för användning av militär personal.” MIL-PRF-46374G, Type III, Class 1. (Analog, minimum life: 5 years, anti-magnetic, corrosion resistant, high altitude with elapsed time ring, water-resistant, electrical movement, battery installed).
Kommer med original plåtask och svart natoband som aldrig är använt. Enligt tidigare ägare inköpt nov 2022. Spår av användning men endast i vissa ljus och ej tydligt. Lite trög ”vrid ring” som jag inte vet är standard på modellen eller ej, fungerar dock väl.
Lite snabba specs nedan:
• Movement: ETA High-Torque FØ6
• No of Jewels: 3
• Luminous Features: Tritium Gas Tubes and MaraGlo™
• Crystal Material: Sapphire
• Crown Type: Pressure
• Case Material: High-Impact Composite Fibreshell
• Bezel Type: Bi-Directional
• Bezel Scale: 12 Hour
• Submersibility: 6 ATM
• Case Diameter: 41mm
• Case Thickness: 13mm
• Lug Width: 20mm
Inspiration
Marathon Pilot's Navigator Review - A True Military Spec Watch
In certain circles Marathon watches are well known but you would struggle to find a retailer in a UK shopping mall...
The Value Proposition: Skip The Watches That Pay Homage To The Military – And Get The Marathon They Actually Use
If it's good enough for the battlefield, it's good enough for your daily duties.
GG-tråd finnes här. Frågor välkomnas och är inte ett problem
F2F är möjlig i nordvästra Skåne, alternativt kan jag skicka med valfri frakt mot betalning. Swish is king!
Sist men inte minst passar jag återigen på att tacka KS för annonsplatsen!