• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marina Militare nåt att ha?

rillerod

Breitling
Min polare har hittat en enligt mig snygg klocka som verkar vara nån slags Panerai hommage.
Marina militare som jag tror är ett respekterat märke i grunden, eller?
denna kostar 1800 spänn i nyskick så man kan ju fundera över kvalitén?
Eller är det nån solklar kopia i era ögon, kan inte råda honom dår jag inte har nån koll...
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2016-01-10 kl. 21.47.44.png
    Skärmavbild 2016-01-10 kl. 21.47.44.png
    70.7 KB · Visningar: 516

mackman

Cartier
Vet inte vad jag fått det från men det där märket är väll bannlyst på forumet, eller är jag helt ute och cyklar?
Whatever, det är iallafall som sagt inget att hänga i julgranen o_O
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Vet inte vad jag fått det från men det där märket är väll bannlyst på forumet, eller är jag helt ute och cyklar?
Whatever, det är iallafall som sagt inget att hänga i julgranen o_O
Att sälja MM är förbjudet ja, att diskutera märket kan man nog göra utan att riskera bannlysning. :)

Med det sagt så är det inget märke att satsa på att köpa något originellt med lite historia istället.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Marina Militare är ett begrepp som panerai äger rätten att använda på dina klockor. De klockorna som säljs på eBay etc och har samma design som panerai och har texten marina Militare är alltså ett varumärkesintrång och ej ok att handla med på forumet. Om det inte står marina Militare på urtavlan är det inte ett varumärkesintrång.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hade en skjorta från marina militare en gång. Vill minnas att den var sjukt liten i storleken. Klockorna ser däremot stora ut... :D

On T inte för att vara sån. Men för de pengarna så skulle jag rekomendera att köpa en seiko skx007 eller skx009 alla dagar i veckan. Tror även att din kompis kommer att uppskatta seikon mer på sikt, även om det kommer in fler klockor i din kompis framtida samling.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Märkets upplägg är att planka modeller från Panerai, det säger väl allt? Hälsa honom att han ska köp en lüm tech istället om han inte vill lägga Paneraipengar.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Min polare har hittat en enligt mig snygg klocka som verkar vara nån slags Panerai hommage.
Marina militare som jag tror är ett respekterat märke i grunden, eller?
denna kostar 1800 spänn i nyskick så man kan ju fundera över kvalitén?
Eller är det nån solklar kopia i era ögon, kan inte råda honom dår jag inte har nån koll...
Wow, hela 12 timmars power reserve...
För det lär ju inte vara 12 dygn i alla fall.
 

J.G.L

Omega
Marina Militare är ett begrepp som panerai äger rätten att använda på dina klockor. De klockorna som säljs på eBay etc och har samma design som panerai och har texten marina Militare är alltså ett varumärkesintrång och ej ok att handla med på forumet. Om det inte står marina Militare på urtavlan är det inte ett varumärkesintrång.
Inte nu längre, Marina Militare är den Italienska marinen som också äger begreppet och numer är det Locman äger rätten att använda begreppet.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte nu längre, Marina Militare är den Italienska marinen som också äger begreppet och numer är det Locman äger rätten att använda begreppet.

Nyheter för mig. Spelar egentligen ingen roll i sak om det är Richemont eller Locman som äger begreppet. Så länge det är ett varumärkesintrång, oavsett mot vem, så är det inte okej att handla med på forumet. :)
 

PerS

Omega
För de som är intresserade av en hommage så är det viktigt att påpeka att MM inte är en tillverkare utan bara ett märke som används för denna typen av hommage. De tillverkas av flera olika personer, med väldigt stor skillnad i både kvalitet och pris. De går även att köpa med omärkta urtavlor, så man slipper problemet med varumärkesintrång om man vill testa en hommage innan man lägger 50kkr på en äkta PAM.
 
Topp