• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marknadsundersökning

Lukas Norén

Breitling
Vi är fyra killar från teknikprogrammet som ska starta ett UF-företag. Vi har tänkt att sälja en väggklocka i olika former, som är tillverkad i cement. Vi hade varit extremt tacksamma om ni hade kunnat ta er tid att svara på dessa enkla frågor.
Klicka här för att göra undersökningen.
Tack på förhand!
 
Svarat på era frågor nu. Tyckte klockan så ganska cool ut men undrar hur mycket den kommer att väga? Känns som den kan bli svår att hänga upp om den blir för tung! ;)
 

Icaras

Rolex
Roligt att någon faktiskt börjat fundera på väggur till UF. Nu vet jag att man inte har sådär farligt mycket tid med projektet, men det skulle vara kul om det fanns något "nytänkande" i det hela.
 

Biffbert

Cartier
Kul, svarat på frågorna :)
Vågar man ha dendär utan risk för att vägg + golv går åt helvete en mulen dag?
 

Camo00

Patek
Rätt skön klocka, kanske behöver sticka ut lite mer från mängden "rätt snygga, enkla väggur med quartzverk för 79 kr" dock...
Sen hade jag gärna ändrat formuleringen: Om Nej, var god förklara" i undersökningen... :)
Lycka till hur som helst!!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Klockor i cement finns dock redan :)
https://www.svenssons.se/p/inredningsdetaljer/klockor/piatto-grå-kopparram-cement/70000039692

piatto_vaggklocka2.jpg
 

Calfen

Panerai
Gjort. Lycka till! Gjorde själv ölkrus i trä som vi senare var tvungna att säga var mjölkkrus pga alkohol policy mm :)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Varsågod ,jag fyllde i .
Er klocka såg ok ut, men kanske lite poänglös - varför skulle jag köpa den?
Inget som gör mig fuktig i byxan så att säga ..
 

Greven

Audemars
Har svarat! Annorlunda projekt, men rätt kul! Jag som några flera i tråden undrar över vikten? Men klockorna de bilder som fanns med i undersökningen såg faktiskt rätt bra ut. En utmaning är väl att hitta rätt distribution, tänker på Lagerhaus, Åhléns eller NK borde vara intresserade. Lycka till killar!
 

kabro

Cartier
Fick en schysst bild framför mig där man har flera detaljer i ett vardagsrum gjutet i cement. Kanske kan vara en tanke till ev. marknadsföringsbilder. Soffbord, TV-möbel osv.. Kul idé, lycka till!
 

antonCq

Breitling
Svarat nu. Tycker det skulle vara snyggt med en rund med stavindex och i ljusare betongfärg än den på era bilder, tyckte den var lite mörk för min smak. Sen tycker jag inte att man ska måla på betongen, ser ingen anledningen att göra klockan i betong om det inte syns. Kul idé, lycka till!
 

Aston

Panerai
Har svarat. Har själv en gammal Junghans på väggen. Hade varit intressantare om ni gjorde den med mekaniskt urverk och pendel. Blanda nytt med gammalt! Älskar att höra tickandet.
 
Topp