• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Max!! Min är större än din.....

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min och min förresten.. Tyckte bara det var ett lite "lockande" trådnamn.. :D Egentligen är det sonen som har större än Max..
Kan fortfarande inte släppa pilottankarna. Har ju helt varit inne på en Chrono typ 3717 men efter att ha kikat på Max IWC härom helgen så kanske jag skulle kunna klara mig utan en chronograffunktion som jag ändå aldrig använder..
Passade på att testköra sonens Archimede när han var på jobbet. Men som sagt hans är ju större än IWCn.. Kanske får spara till en Big Pilot?!?
21355F21-2D6E-4A41-A15E-9BFBB694DE01-133-0000000591F1553A_zpsa0b0dbc3.jpg
 

John R

Panerai
De är inte dumma de där!

När jag rotar i flipparminnet så inser jag att jag aldrig ägt en pilotis.
Den ser ganska stor ut. Mått?

/John R
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Aaaahhhaa...Big Pilot...där har vi en vacker klocka!
Har provat den och allvarligt funderat på att skaffa en, men den är ju såååå stor!
Räknar man sen in kronan så blir det kanske lite väl stort, eller vad anser ni?

Mvh
Michael
 

max

Dancing Queen
hahahaha har farbror taskig syn så kanske det är bättre att köpa nya brillor än en större klocka :p
Kör du SUV också?

Började vid 3717 vilket är en larvigt fin klocka men insåg dels att den är hög med stort h, och att jag aldrig använder kronograffunktionen på klockor, tyvärr är ju även big piloten väldigt hög och dessutom 47mm, way to much för mina kvinnohandleder.
Använder iwc:n som allroundklocka, den fungerar till det mesta jag företar mig i min vardag, länken till dem är ju ganska hård om det blir för mesigt med krokodil.

Vad en flygare ska och inte ska ha skiter jag högaktningsfullt i, för den är snygg :cool:

iwc_01.jpg

iwc_02.jpg

iwc_03.jpg


PS.. är inte kronograf rätt töntigt egentligen? :p
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
max skrev:
hahahaha har farbror taskig syn så kanske det är bättre att köpa nya brillor än en större klocka :p
Kör du SUV också?

Började vid 3717 vilket är en larvigt fin klocka men insåg dels att den är hög med stort h, och att jag aldrig använder kronograffunktionen på klockor, tyvärr är ju även big piloten väldigt hög och dessutom 47mm, way to much för mina kvinnohandleder.
Använder iwc:n som allroundklocka, den fungerar till det mesta jag företar mig i min vardag, länken till dem är ju ganska hård om det blir för mesigt med krokodil.

Vad en flygare ska och inte ska ha skiter jag högaktningsfullt i, för den är snygg :cool:

PS.. är inte kronograf rätt töntigt egentligen? :p

Du vet inte hur rätt du har.. Inte om SUVen men om synen.. Har ju tom lekt med tanken att byta min Dweller mot en subC bara för att kunna se datumet med hjälp av förstoringsbubblan. Nästa steg på brillor är ju för faan kikare och så kan vi inte ha det. Skulle se ännu mer ut som Mr Magoo då.
Har man burit en PloProf och en Orisbjässe så är höjden på en 3717 knappast ngt problem eller vad tror du?
47 mm är en rejäl bit.. Har ju haft några Glycine på 46mm och de är ju lite på gränsen. Nää det får nog bli en 3717 trots den töntiga men snygga chronofunktionen :D
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Zenith skrev:
Ska du lägga ut något i den prisklassen hade jag nog sparat till denna:

http://www.kronsur.com/zenith-pilot-big ... =2163_2167

Då får du en klassisk, snygg klocka med pang-urverk


Hej!
ja den är snygg, men tyvärr är andrahandsvärdet på Zenith är inte vad det borde vara!
Sålunda blir det en stor förlust om man vill sälja vidare efter ett tag.
Vad jag sett under åren som klocknörd är att en IWC håller värdet bättre och oftast är mer lättsålt än Zenith (oavsett upplevd kvalitet).
Vet inte varför det är så, men...men...

Mvh
Michael
 

max

Dancing Queen
RicVin skrev:
Du vet inte hur rätt du har.. Inte om SUVen men om synen.. Har ju tom lekt med tanken att byta min Dweller mot en subC bara för att kunna se datumet med hjälp av förstoringsbubblan. Nästa steg på brillor är ju för faan kikare och så kan vi inte ha det. Skulle se ännu mer ut som Mr Magoo då.
Har man burit en PloProf och en Orisbjässe så är höjden på en 3717 knappast ngt problem eller vad tror du?
47 mm är en rejäl bit.. Har ju haft några Glycine på 46mm och de är ju lite på gränsen. Nää det får nog bli en 3717 trots den töntiga men snygga chronofunktionen :D
Tiden lär du iaf inte missa på dessa iwc :D
Tror ju som sagt att 3717 skulle passa dig bättre än både xvi och big pilot!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Svärfar beställde sin Pilot via Pennan & Svärdet.....lite rolig historia!!!
 

Bilagor

  • F1.JPG
    F1.JPG
    789.1 KB · Visningar: 119
  • F2.JPG
    F2.JPG
    566.9 KB · Visningar: 118
  • F3.JPG
    F3.JPG
    546.6 KB · Visningar: 120
Topp