• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

May NOT ship to Sweden

paradis

Audemars
Fan vad jag håller på att explodera,när jag ser detta på Ebay.Har handlat många gånger ,ock lika månger har jag sett detta.Är det någon som vet,vad fan dom menar med det? Varför tog dom inte några av dom banan länder som ex......
mvh Paradis
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det säljaren som skriver eller ebay som känner at var du är och automatiskt lägger in det för att säljaren inte manuellt lagt Sverige som destination?
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det står väl under 'Shipping and payments' till vilka länder säljaren skickar?

Som ovanstående skriver är det alltså för att du befinner dig i Sverige, bor man i Taiwan står det i stället 'May not ship to Taiwan'.

Edit: Jag var kanske helt ute och cyklade här... :roll: :D
 

paradis

Audemars
Det ser inte precis ,vackert,att bara i detta fallet ,inte skickas till Sweden.Jag tänker direkt om någon har blivit lurad av någon från Sverige...så därför ,kändes det som om vi är skurkar i Sverige.Ska se med en kompis i Tyskland,om det är samma för dom.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Typiskt sett Puckade jänkare som inte skickar overseas, o numera hjälper ju ebay puckona också så man inte ens kan kontakta dem o förklara att man har en adress i US, ...gör om gör rätt ebay...
 

Knät

Cartier
NiklasArvid skrev:
Typiskt sett Puckade jänkare som inte skickar overseas, o numera hjälper ju ebay puckona också så man inte ens kan kontakta dem o förklara att man har en adress i US, ...gör om gör rätt ebay...

Nåja, det går ju att lösa genom att surfa på Ebay via en proxy..
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ebay är minst sagt rangligt nu, har märkt att de har problem med söket och att de försvårar för medlemmar att kontakta vissa medlemmar är bara irriterande när "spärren" ändå är så lätt att komma runt. Min erfarenhet är att jag ofta blir förpassad från säljares "exemption lists" när jag frågar snällt och visar seriöst intresse, speciellt bra fungerar det med americanos när de får veta att de kan skicka till en US-adress.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
paradis skrev:
Det ser inte precis ,vackert,att bara i detta fallet ,inte skickas till Sweden.Jag tänker direkt om någon har blivit lurad av någon från Sverige...så därför ,kändes det som om vi är skurkar i Sverige.Ska se med en kompis i Tyskland,om det är samma för dom.

Ge mig länken så kan jag kolla direkt.
 
C

Crowolf

Guest
Har precis varit i kontakt med säljare där ebay säger 'don't ship to Sweden' som är pissförbannad. När jag efter konversation med honom budar OCH vinner går det inte att betala varan. Håller just på och jiddrar med detta. Suger!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Shit vilka noobar ni är.
1: Skicka ett meddelande till säljaren och fråga vänligt om och för hur mycket han skickar till Sverige.
2: Vinn annonsen.
3: invänta invoice där frakt ingår.
4: Om det inte kommer, kontakta säljaren igen.
 
C

Crowolf

Guest
yonsson skrev:
Shit vilka noobar ni är.
1: Skicka ett meddelande till säljaren och fråga vänligt om och för hur mycket han skickar till Sverige.
2: Vinn annonsen.
3: invänta invoice där frakt ingår.
4: Om det inte kommer, kontakta säljaren igen.

Men Förlåt dåh!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

paradis

Audemars
yonsson skrev:
Shit vilka noobar ni är.
1: Skicka ett meddelande till säljaren och fråga vänligt om och för hur mycket han skickar till Sverige.
2: Vinn annonsen.
3: invänta invoice där frakt ingår.
4: Om det inte kommer, kontakta säljaren igen.

1 Jag ringde-han sa ok
2.Jag vann
3.Vi kom överens att jag skulle betala frakten.När auctionen var över.
4.NU börjar det.Nu helt plötsligt ,han fick inte sålt Rolex DD box till priset som han ville.När vi började prata om frakt till Sverige,sa han 150 USD.Jag sa,VAD,ja säger han det är en tung låda.Jag har köpt två andra Rolex boxar,en var tyngre än hans till mindre frakt kostnad.Det sa jag till honom,han ville inte sänka frakt priset.Så jag struntade i honom.Gick in på Feedback ock sa att han lurade mig på frakt kostnad.Ebay ,tyckte också att det var för dyrt pga vikt,men kunde inget göra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Uppfattat. Ett tips är att använda sig av message-systemet, så man får allt skriftligt.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Knät skrev:
NiklasArvid skrev:
Typiskt sett Puckade jänkare som inte skickar overseas, o numera hjälper ju ebay puckona också så man inte ens kan kontakta dem o förklara att man har en adress i US, ...gör om gör rätt ebay...

Nåja, det går ju att lösa genom att surfa på Ebay via en proxy..

Kan inte du förklara hur jag gör i några enkla steg? Den proxy jag testade funkade inte när man väl loggar in på ebay?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
När säljare lagt till Sverige på sin spärrlista brukar jag kontakta dem via nedanstående process för att komma runt det idiotiska tilltag som eBay envisas med:

Jag sitter oftast inloggad på www.ebay.co.uk då jag tycker sökningar fungerar bäst (kör Worldwide) men detta borde funka oavsett eBay-sajt.
Utgå från My eBay-->Activity-->More options-->Find and contact member-->klicka på profilens länk under User ID.
På profilens sida hittar du på högra sidan rubriken Member quick links, klicka på Contact member.
Bocka i "This is not about an item" och klicka på Continue.
Bara fråga snällt och be dem sätta upp dig på deras exemption list (http://pages.ebay.co.uk/help/sell/buyer ... #exemption).
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ariste skrev:
När säljare lagt till Sverige på sin spärrlista brukar jag kontakta dem via nedanstående process för att komma runt det idiotiska tilltag som eBay envisas med:

Jag sitter oftast inloggad på http://www.ebay.co.uk då jag tycker sökningar fungerar bäst (kör Worldwide) men detta borde funka oavsett eBay-sajt.
Utgå från My eBay-->Activity-->More options-->Find and contact member-->klicka på profilens länk under User ID.
På profilens sida hittar du på högra sidan rubriken Member quick links, klicka på Contact member.
Bocka i "This is not about an item" och klicka på Continue.
Bara fråga snällt och be dem sätta upp dig på deras exemption list (http://pages.ebay.co.uk/help/sell/buyer ... #exemption).


Perfekt! Tack! ...nu jäklar...
 
Topp