Båda är urfina på sitt sätt. Jag valde dock "utan patina", tittar man snabbt är den ju onekligen "finare". Men din patinerade klocka blir finare ju längre man inspekterar den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis så det blivit för mig, tycker den ser sådär ut på bild men på handleden sitter den så rätt. Ibland blir det bara så.Båda är urfina på sitt sätt. Jag valde dock "utan patina", tittar man snabbt är den ju onekligen "finare". Men din patinerade klocka blir finare ju längre man inspekterar den.
Oj då! De mesta gulnar/oxiderar med tid, skönheten eller något annat - det ligger som tråden handlar om i betraktarens ögon och tycke...Väldigt svagt gulnad, vilket du ser på bilderna. Vet inte om färgen var helt kall från början men verkar så. 60+ år kommer nog alltid att ge en lätt gulnad ton på den vattenlösliga lacken. Den med förstörd tavla hade även en riktig gubbmod, index och visare var svartmålade.
Skulle säkert kostat det dubbla också, men förstår valet. De är sjukt mycket ovanligare i så fint skick.Jag uppskattar verkligen både och, men för att svara på frågan hade jag hellre köpt den opatinerade i detta fall
Bra att du sprider prisuppgifter som normaliserar ett lågt pris, hoppas den allmänna åsikten nu är att det är där en fin jumbo ska ligga...Tack! Den sitter faktiskt fint på handleden även den. 2400kr på tradera, iofs kass fjäder men borde gå snabbt att åtgärda.
Tack! Tycker allt under halva DJ-priset är billigt, frågan är bara hur vanliga de är ute i världen och hur länge prisracet kommer fortsätta. Hade gissat att dessa skulle ha ökat mer än de gjort, men man ska inte klaga utan hoarda...Bra att du sprider prisuppgifter som normaliserar ett lågt pris, hoppas den allmänna åsikten nu är att det är där en fin jumbo ska ligga...
Edit: grattis till ett kap förresten!
Klart man inte ska klaga, kul att det finns några klockor som fortfarande känns prisvärda där ute.Tack! Tycker allt under halva DJ-priset är billigt, frågan är bara hur vanliga de är ute i världen och hur länge prisracet kommer fortsätta. Hade gissat att dessa skulle ha ökat mer än de gjort, men man ska inte klaga utan hoarda...
Jag tycker nog att den utan patina väcker mest habegär, även om båda ser riktigt bra ut. Den kan ju patineras med tid men omvänt är svårare . Gillar visserligen patinerade men de förblir oftare i lådan och så åker en finare på. 2400 är ju mycket mycket bra dessutom! Hade lätt betalt det dubbla för en så fin! Hoppet inte ute för traderafynd
Asså den kronometermärkta längst till höger... Lite av en dröm!Vad menar du?