Så har vi Louis Vuitton Reveil med både väckarklocka och GMT visning, fiffigt 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schysst alarmvisareKöpte just denna!
Behöver en service och nytt glas, och ett anständigt skinnband i nåt värdigt material.
![]()
Heritage AdvisorHar inte Tudor en nuvarande modell med alarm?
Har kollat lite på armbandsur med mekaniska alarm. Mest för att det är en väldigt användbar funktion på klockan och går även att få till vettiga pengar. Tänker mig möten, tidiga mornar, även när man reser m,m. Tror jag skulle använda det mer som funktion än till och med en kronograf.
Vilken klocka har det starkaste ljudet på alarmet?
Efter vad jag har kommit fram till (har endast kolla 3-4 olika) så är det Vulcain Cricket. Någon som känner till ett starkare mekaniskt alarm på ett armbandsur?
Finns ju en del nya Vulcain med alarm som är väldigt estetiskt tilltalande med, se sista videon.
![]()
Är det inte mekaniska klockor tråden handlar om?Nu är ju den ur produktion men larmet på Seiko Flightmaster har ett inspelat "Pling Pling" och inte ett digitalt "Beep-Beep" eller ens ett surr. Skippa till 5:50 i videon nedan för att lyssna
"Mekaniska alarm" men Jovisst. Tänkte att det var ett intressant alternativ ifall det bara var ljudet och funktionen man är ute efter samt ville ha det till en rimlig peng.Är det inte mekaniska klockor tråden handlar om?
Här är en ännu ej nämnd kvartsklocka med ett uppvridbart MEKANISKT alarm om man vill sudda gränserna ännu merÄr det inte mekaniska klockor tråden handlar om?
thewatchconsumer.com
Här är en ännu ej nämnd kvartsklocka med ett uppvridbart MEKANISKT alarm om man vill sudda gränserna ännu merDenna har jag dock aldrig sett till salu.
![]()
Video Look: Seiko Alarm Quartz
There are enough blogs, sales ads, forum threads and YouTube videos that if interested one can piece together most of the history of the Alarm Quartz and then reasonably deduce the remainder. Now I…thewatchconsumer.com