• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mest exklusiva klockan som synts på KS?

Tack de värmer! Var kanske dumt å starta tråden men försöker uppfylla önskemål om att bidra till sidan å ta åt mig kunskap om allt möjligt, och i många ögons dumma frågor kanske. Vill inte bara vara en som sitter å läser och följer med bara. Då ställer jag hellre dumma frågor. Men vem vet starta en tråd kanske man inte gör igen
Starta trådar! Annars dör forumet!!

Jag tycker att detta skulle kunna vara en fantastisk tråd. Och med över 1600 visningar på cirka 14 timmar så är jag nog inte ensam om den uppfattningen.

Sen är det inget konstigt att folk reagerar med tanke på ämnets känsliga karaktär.

Men tänk om det fanns en tråd där medlemmar kände att de tryggt kunde posta bilder på sina mest exklusiva objekt.

Vore ju en våtdröm för många klocknördar här inne :)

Senast ändrad:
Är rätt övertygad att de mest exklusiva (om nu det är vad siffrorna på prislappen visar) inte postats här.
Och då har den heller inte synts å KS. Och det var ju ändå det som tråden handlar om eller hur.

FP journe är nog en bra gissning. Vacker och svåråtkomlig.
image.jpeg

Stulen från nätet.

Senast ändrad:
Håller med helt och hållet.
Vet minst två RM som inte är basmodellerna som är här.
Tror folk håller rätt hårt på den infon om vilka dyrgripar de sitter på efter en del tråkiga händelser.
Tror det mest handlar om folk är aktiva överlag på forumet eller inte. Eller postar dessa medlemmar annat än sina RM här på Klocksnack? Det går utan problem att posta fina klockor och info även om man vill vara hemlig. Det handlar bara om vilja.

Att det finns dyra klockor i Sverige är ingen chock. Bl a så har en av landets mest kända företagsledare en imponerande samling vintage-Patek. Han har dock knappast någon jättevilja att dela den med oss.

Tror det mest handlar om folk är aktiva överlag på forumet eller inte. Eller postar dessa medlemmar annat än sina RM här på Klocksnack? Det går utan problem att posta fina klockor och info även om man vill vara hemlig. Det handlar bara om vilja.

Att det finns dyra klockor i Sverige är ingen chock. Bl a så har en av landets mest kända företagsledare en imponerande samling vintage-Patek. Han har dock knappast någon jättevilja att dela den med oss.

Well said.
Sveriges tveklöst största vintage-Rolex samlare är till exempel inte aktiv här heller, likaså en av världens största JLC samlare som råkar bo i Stockholm.

Skulle gissa ngn vintage rolle, typ daytona, eller ngn PP? Av det folk visat upp dvs.

För mig att det fanns ngn medlem som var aktiv förr med en riktigt störd samling Panerai också..

Tillbaka
Topp