• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mest exklusiva klockmärke?

Läs rubrik

• Patek

Röster: 43 30.7%
  • Lange

Röster: 13 9.3%
  • Vacheron Constanin

Röster: 3 2.1%
  • Fp journe

Röster: 10 7.1%
  • Philippe Dufour

Röster: 18 12.9%
  • Blancpain

Röster: 3 2.1%
  • Richard mille

Röster: 30 21.4%
  • Övrigt

Röster: 18 12.9%
  • Breguet

Röster: 2 1.4%

• Totala väljare
    140

strider

Silver
Vad är den mest exklusiva klockmärken inom klockvärlden?

Märken som jag tänker på när jag hör exklusivitet är : VC , Patek, Lange, RM, Fp journe och Dufour

Min kriterier är :Väldigt dyrt, väldigt ovanlig, många timmars arbete och innovativa metoder/former

Senast redigerad av en moderator:
Bilder gör tråden roligare:
IMG_3141.JPG

Jag skulle vilja påstå Dufour, då han enbart gör klockor när han känner för det. Dessutom en av världens förnämsta när det kommer till finish.
R W Smith gör fina klockor. Fortsätter med arvet från George Daniels

Nej det tycker jag inte :D inte i detta sammanhang i alla fall.
Vad krävs för att kallas innovativt enligt dig då?
En klocka gjord av ost, med inhouse-verk och ett kohudsarmband med håret kvar är uppenbarligen inte innovativt.
Kul att höra vad de övriga klockorna du nämnt har som är så innovativt att sagda klocka inte ens kvalar in.

Följdfråga: Varför måste en klocka vara snygg för att vara exklusiv? Vem bestämmer vad som är snyggt?

Vad krävs för att kallas innovativt enligt dig då?
En klocka gjord av ost, med inhouse-verk och ett kohudsarmband med håret kvar är uppenbarligen inte innovativt.
Kul att höra vad de övriga klockorna du nämnt har som är så innovativt att sagda klocka inte ens kvalar in.

Följdfråga: Varför måste en klocka vara snygg för att vara exklusiv? Vem bestämmer vad som är snyggt?
Då kan jag göra en klocka av torkad banan med keramik plättring, med ett armband som är gjord av snö leopard skin, jag tycker inte det är innovativt.

Svar på din följdfråga är för att det är mina kriterier :)

Då kan jag göra en klocka av torkad banan med keramik plättring, med ett armband som är gjord av snö leopard skin, jag tycker inte det är innovativt.

Svar på din följdfråga är för att det är mina kriterier :)

Jag tycker att du skulle vara innovativ om du gjorde det iaf :)

Du borde döpa om tråden till "mest exklusiva klockmärke (som också måste vara snyggt enligt JDK)"
;)

Tillbaka
Topp