Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, men har fått intrycket av att den är lite dyrare? De som har dykt upp på forumet har väl iofs legat ok i budget, men det är sällan de säljs. Lite synd att den inte ser lika krispig ut som t ex 5711 med safirbaksidan. På den nivån vill man ju gärna att det fina PP-verket får visa sigHar du kikat på en 3800, hade kanske varit något? Är väl lite partisk då jag jobbar på att bli OWG med just en 3800.
Jävlar, ja det hade ju varit något. Dock så sitter den väl ännu obekvämare på mig än SubC med tanke på vikten...Lägg på 50 och köp en 116619.
Inte nödvändigtvis. Men grejen är att det i min värld mest finns intressanta beg klockor runt 50-75 och sen uppe runt 150. Så jag vet inte vad jag skulle vilja ha för 100Ska du bli OWG? Hellre en för 50 och en för 100 i så fall. Om du ändå ska bli OWG så hade jag kört på 116500.
Inte nödvändigtvis. Men grejen är att det i min värld mest finns intressanta beg klockor runt 50-75 och sen uppe runt 150. Så jag vet inte vad jag skulle vilja ha för 100![]()
Bra där!! Det enda som slår OWG med 3800 är 3800 i rotationen.Har du kikat på en 3800, hade kanske varit något? Är väl lite partisk då jag jobbar på att bli OWG med just en 3800.
Jo det är inte riktigt en dussinklocka här på K & S! De ligger nog inom budget så du får kolla på C24 och dra på en weekend!Ja, men har fått intrycket av att den är lite dyrare? De som har dykt upp på forumet har väl iofs legat ok i budget, men det är sällan de säljs. Lite synd att den inte ser lika krispig ut som t ex 5711 med safirbaksidan. På den nivån vill man ju gärna att det fina PP-verket får visa sig![]()
15450 är väl 37mm?3800 i stål med stick dial börjar på 200k på chrono idag, priserna skenar. Sedan bärs nautilus betydligt mindre än övriga nämnda klockor. 15450 (min röst OT) är ett monster i jämförelse på handleden.
..och inte minst med tanke på att den skulle pryda en 18,5 cm-handled vilket inte på något sätt är litet..15450 är väl 37mm?
Bärs förvisso större med integrerade länken men "monster"' är väl att ta i...
Kommer sitta som en smäckJävlar, ja det hade ju varit något. Dock så sitter den väl ännu obekvämare på mig än SubC med tanke på vikten...
Givetvis svårt att fånga på bild men Nautilusens 37,5 mm bärs BETYDLIGT mindre på armen än ex DJ 36 mm och AP 36 mm känns ännu större. 15450 är ytterligare en nivå upp storleksmässigt.15450 är väl 37mm?
Bärs förvisso större med integrerade länken men "monster"' är väl att ta i...
Ja men nu pratade vi ju om 15450.Givetvis svårt att fånga på bild men Nautilusens 37,5 mm bärs BETYDLIGT mindre på armen än ex DJ 36 mm och AP 36 mm känns ännu större. 15450 är ytterligare en nivå upp storleksmässigt.
![]()
![]()
Vi snackar typ 35mm vs 40mm i hur de båda bär.Ja men nu pratade vi ju om 15450.
Du skrev att den är ett monster i jämförelse vilket känns som att ta i.
3800 känns nästan för liten dessutom. Då föredrar jag 5711 i storlek.
Jo men läs hans post,Vi snackar typ 35mm vs 40mm i hur de båda bär.
Ok. Jämfört med 3800, fine.Ja, alltså att 15450 och TS övriga nämnda klockor är monster jämförbart med 3800 på armen. 3800 är inte jämförbar med dessa även om den på pappret mäter 37 mm.
Jag pratar om 3800 jämfört med TS samtliga övriga föreslagna klockor.Jo men läs hans post,
Jag tolkar det som att @Majoren tycker 15450 är ett monster. Generellt.