• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mest prisvärda beg. rolexen....

Archie

Silver
...i förhållande till motsvarande nypris? Hänger ni med på vad jag menar?

Alla stål-sportmodeller av begagnad natur går fetbort eftersom dessa håller ett mycket högt begagnatvärde. G/S sportrolex däremot är mer prisvärda med tanke på att de går loss på nära 100k nya, men ligger bara något över stålvarianterna på begagnatmarknaden. Men jag skulle nog säga att en Day-Date i helguld är mest prisvärd? Dessa hittar man för 30 (head only) eller 50 inkl länk i guld. Motsvarande nypris i dagsläget ligger runt 200k eller dryga 130 för head only, dvs 25% av motsvarande nypris. Har jag rätt, eller finns det än mer prisvärda modeller?

Är med på hur du tänker men inte helt enig.

Prisvärdhet är svårt. För det låga andrahandspriset indikerar ju att modellen är svårsåld. De sport stål Rolex jag köpt har alltid varit lätta att flippa. Guld/stål är billigare i inköp men alltid varit mycket svårare att sälja.
Har väl förlorat lika mycket pengar på båda typerna, men ledtiden från att jag bestämt mig för att sälja till klockan är ute ur samlingen har alltid varit längre på G/S.

Är med på hur du tänker men inte helt enig.

Prisvärdhet är svårt. För det låga andrahandspriset indikerar ju att modellen är svårsåld. De sport stål Rolex jag köpt har alltid varit lätta att flippa. Guld/stål är billigare i inköp men alltid varit mycket svårare att sälja.
Har väl förlorat lika mycket pengar på båda typerna, men ledtiden från att jag bestämt mig för att sälja till klockan är ute ur samlingen har alltid varit längre på G/S.

jo, visst vi kan ha en filosofisk diskussion om vad pris, värde etc betyder och innebär. Men enligt ovanstående definition, oavsett hur marknaden ser ut, utan endast i beaktande av motsvarande nypris - finns då någon billigare rolexmodell?

Tillbaka
Topp