• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mest "wow" på armen

Hej,
Jag var på Oslo Watch Fair igår och fick testa flera galet fina och dyra klockor. Sjukast av alla var nog en Lange Zeitwerk. Det är nog den "sjukaste" klocka jag testat, både vad gäller komplexitet och pris.

Vilken klocka har haft mest "wow" effekt på dig?

Definitionen av ”wow” är upp till dig att bestämma men motivera gärna.

Väl mött!

/S

9096DFFB-FCBE-465E-B41B-5F9896D4AC5D.jpeg

Senast ändrad:
Sjukt ful är vad den är annars är det väl inget speciellt märkvärdigt med den. Vet inte vad en klocka skulle kunna göra för att det ska betraktas som "sjukt" finns inget som hade fått mig att ramla av stolen av att se.

Sjukaste klockan för mig är en roségulds-daytona. Sjukheten är baserat på priset/vikten(känns som att man går med 2kg på handleden). Intressantare än så blir det inte för tillfället, får återkomma när jag haft något annat sjukt på mig :D

Handlade inte om funktion utan om en klocka!
Finns det verkligen ingen klocka som du verkligen blivit imponerad över eller en som gett dig lite wow-känsla?

Alltså jag tycker vissa är snygga och som jag då gärna hade velat ha ja men det är inget häpnadsväckande i det så att säga - men jag kanske bara läser in för mycket i ordet.

När jag var i Gangnam så besökte jag deras RM butik.
Fick nöjet att testa en isad(full diamond) RM 010.
Prislappen låg på ca. 2 500 000 SEK.

Tyvärr inga bilder tillåtna i butiken. Men en helt galen klocka! :)

Vad anser du själv, finns det någon klocka som är "sjuk"? Du är den med koll tydligen.
Vart påstod jag att jag har koll?
Tyckte bara det var intressant hur man kan hänga på ett klockforum utan att imponeras av tekniska innovationer i en mekanisk klocka...

Enligt mig kan du i princip ta valfri RM så har du en sjuk klocka :)

Vart påstod jag att jag har koll?
Tyckte bara det var intressant hur man kan hänga på ett klockforum utan att imponeras av tekniska innovationer i en mekanisk klocka...

Enligt mig kan du i princip ta valfri RM så har du en sjuk klocka :)

Jag lägger egentligen inte så stor vikt vid innovationerna eller mekaniken bakom en klocka, nej. Det tycker jag inte att man nödvändigtvis även om jag kan förstå att intressena ofta kan överlappa på det sättet. Sen så har många av de där innovationerna en förfulande inverkan på klockan, jag uppskattar inte kugghjul, delar som liknar något verktyg, en massa metallbitar som går kors och tvärs över displayen och alla jävla mätare ovanpå andra mätare som visar fan vet vad... istället för att visa tiden på ett snyggt och tydligt sätt.

Här är typen av detaljer som lyfter en klockas utseende enligt mig

Tillbaka
Topp