• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Microjustera länk på språng

C

Coach

Guest
Jag undrar om det finns några bra tips på ett smidigt verktyg som man kan ha med sig för att microjustera sin länk på klockan.

Ex kan klockan sitta perfekt när jag åker hemifrån men så fort jag blir varm så vill jag kunna förstora länken snabbt.
Tänker om det finns något man kan ha på nyckelknippan eller dylikt.

Användbara tips välkomnas :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag undrar om det finns några bra tips på ett smidigt verktyg som man kan ha med sig för att microjustera sin länk på klockan.

Ex kan klockan sitta perfekt när jag åker hemifrån men så fort jag blir varm så vill jag kunna förstora länken snabbt.
Tänker om det finns något man kan ha på nyckelknippan eller dylikt.

Användbara tips välkomnas :)
Har använt ett av frugans örhängen för dylikt på semester. Annars funkar en säkerhetsnål alldeles utmärkt.
 
Sen kan man ju tycka att det över tvåtusen år efter händelsen då jultomten kom med en parvel till ett barnlöst par borde finnas bättre lösningar än att peta in ett stift som sitter i ett grövre stift för att justera passformen.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Nått sånt här borde ju finnas för ändamålet.
51JieUv1bzL._SX466_.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Mircojustering var en av de saker som gillade med min sub, annars tyckte jag länken var ganska klumpig.
Just nu har jag jubilee med halvlänk och när jag blir kall så blir det lite bilhandlarhäng, vilken är rätt trevligt.

Angående din fråga så borde ovan tips räcka... :)
 
Topp