• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Milgauss med pvd behandling?

Zingo

Rolex
Nja, passar nog på den och tar den vanliga med grönt glas.

image.jpeg
image.jpeg
(Stulna bilder)
 

Veos

Breitling
Nja, passar nog på den och tar den vanliga med grönt glas.

image.jpeg
image.jpeg
(Stulna bilder)
Så länge de inte kladdar på urtavlan så tycker jag att de kan va ganska coola. Med lite sökningar på forumet så verkar de dock svåra att serva samt att det är 0 garantier från Rolex själva känns ju lite sådär..
 

Veos

Breitling
Är det hållbart mot desk dives etc?
Har en Oris med PVD från fabrik. Jag vet inte hur kvalitén är skiljer sig mellan olika pvd klockor men tycker pvd verkar skydda bra mot repor osv. Använder inte den jätte mycket och därav inte så skadad men vad jag förstått det som så blir inte repor lika tydliga i pvd?
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag tycker också att det är ascoolt!
Hade gärna haft en 114270:
IMG_0075.JPG

eller en 14060:
IMG_0076.PNG

Eftersom jag inte har någon av dessa själv har jag snott bilderna från internet.
 

Bodda

Breitling
Vad gör man med en PVD-behandlad klocka om ytskiktet blivit slitet och stålet tittar fram, eller om man helt enkelt ångrar sig? Går det att lämna in den för tex polering och återställa den till originalskick?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Vad gör man med en PVD-behandlad klocka om ytskiktet blivit slitet och stålet tittar fram, eller om man helt enkelt ångrar sig? Går det att lämna in den för tex polering och återställa den till originalskick?
Kan tro att Sinn inte gör andra än sina egna, men åtminstone en Sinn kan "åter-PVD:as" av Sinn själva.
 

Bodda

Breitling
Jag uttryckte mig oklart. Menade tex en stålklocka som inte är PVD-behandlad vid tillverkning utan som ägaren lämnat in i efterhand. Går den att återställa till originalskick?
 

Bodda

Breitling
Har sett en submariner med PVD på köp/sälj. Den omfattas alltså inte av någon Rolexgaranti och går inte att lämna in för service hos någon AD? Tacksam för svar:).
 
Topp